جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ | 24 - 05 - 2024

Communist party of iran

روزنامه جمهوری اسلامی: انفجار قیل از سقوط بالگرد حامل رئیسی؛ ناشی از مداخلات بیرونی و یا درون

روزنامه جمهوری اسلامی روز پنجشنبه در یادداشتی با عنوان مسامحه جایز نیست در نوشته است: اینکه از سه بالگرد ایرانی در حال بازگشت از منطقه مرزی به سوی تبریز فقط بالگرد حامل رئیس ‌جمهور دچار این حادثه شده، ضمن اینکه می‌تواند مرتبط بودن حادثه با عوامل جوی را منتفی کند، احتمال توطئه بودن را تقویت می‌کند.
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: هرچند اخبار اولیه در روز وقوع حادثه حکایت از نقش داشتن عوامل جوی در آن داشت ولی به تدریج گمانه‌زنی‌ها به سوی توطئه بودن متمایل شدند بطوری که رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گروهی را مأمور بررسی حادثه کرد تا چگونگی آن را روشن کند.
به نوشته این روزنامه: این گروه هنوز نتیجه بررسی‌های خود را اعلام نکرده ولی گمانه‌زنی‌های متمایل به توطئه بودن حادثه بقدری زیاد است که اکنون تمام ذهن‌ها به آن مشغول است.
نویسنده مقاله در ادامه هم افزوده است: افکار عمومی بشدت در حال پیگیری ماجراست و می‌خواهد به واقعیت پی ببرد.
روزنامه جمهوری اسلامی می‌گوید: یکی از نکاتی که احتمال توطئه بودن ماجرای بالگرد حامل رئیس‌ جمهور رئیسی و همراهان را پررنگ می‌کند محل وقوع حادثه است.
در ادامه این روزنامه نوشته است: یکی دیگر از نکاتی که در تقویت احتمالی توطئه بودن حادثه بالگرد حامل رئیس ‌جمهور رئیسی و همراهان مؤثر است اینست که بعضی از صاحبنظران فنی گفته‌اند ابتدا بالگرد در هوا منفجر شده و سپس سقوط کرده است. در این فرض، ماجرا می‌تواند ناشی از مداخلات بیرونی و یا درون بالگرد باشد که در هر دو صورت، موضوع با پیچیدگی مواجه است و قابل پیگیری می‌باشد.
در پایان هم روزنامه جمهوری اسلامی اینگونه جمع‌بندی کرده است: اول اینکه این حادثه نشان داد تدبیرکنندگان امور سفر رئیس ‌جمهور دچار ضعف اساسی بودند و نکات ایمنی زیادی را مورد توجه قرار ندادند. دوم اینکه ناوبری ما ضعیف است و اگر حادثه بالگرد حامل رئیس ‌جمهور ناشی از توطئه بودن باشد، این ضعف نیز در به وقوع پیوستن آن سهیم بوده است. و سوم اینکه در بخش تأمین امنیت در برابر توطئه‌های خارجی دچار ضعف شدید هستیم.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: