جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ | 24 - 05 - 2024

Communist party of iran

خبرنگاران و کارکنان رادیو تلویزیون فرانسه در اعتراض به اصلاحات دولت دست به اعتصاب زدند

تمام بخش‌های رادیو و تلویزیون عمومی فرانسه برای روزهای پنج‌شنبه و جمعه به اعتصاب فراخوانده شده‌اند. هدف از این اعتصاب اعتراض به لایحه اصلاحات ساختاری این نهادها با هدف ادغام آن‌ها است که قرار است در این دو روز در مجلس نمایندگان این کشور بررسی شود.

رشیدا داتی، وزیر دست راستی فرهنگ دولت امانوئل ماکرون متعهد شده لایحه ادغام بخش‌های مختلف صدا و سیمای بخش عمومی را تصویب و تا دو سال آینده به تدریج اجرایی کند. در اعتراض به بررسی این لایحه در روزهای پنج‌شنبه و جمعه، شبکه‌های مختلف، از رادیو تلویزون‌های استانی گرفته تا شبکه‌های ملی و بین‌المللی همچون فرانس۲۴ و رادیو بین‌المللی فرانسه دست به اعتصاب زدند و پخش آن‌ها با اختلال مواجه شد.
بیش از هزار و ۱۰۰ روزنامه‌نگار و کارمند رادیو فرانسه، از جمله چهره‌های شاخص آن روز چهارشنبه در بیانیه‌ای خواستار عقب‌نشینی دولت از تصمیم خود برای ادغام این رسانه‌ها شدند.
وزیر فرهنگ قصد دارد با هدف تجمیع قوا، ابتدا در تاریخ اول ژانویه ۲۰۲۴، بخش‌های مختلف رادیو تلویزیون بخش عمومی را در یک مرحله انتقالی زیر عنوان یک هلدینگ گرد هم آورد تا در نهایت  یک سال بعد همه آن‌ها را با هم ادغام کند. حدود ۱۶ هزار نیرو در مجموعه‌هایی که مشمول این اصلاحات می‌شوند، مشغول به کار هستند.
درحالی که منتقدان این طرح و اتحادیه‌های کارمندی این شبکه‌های رادیو تلویزیونی، ادغام آن‌ها را ناکارآمد و خطرناک ارزیابی می‌کنند، خانم داتی، وزیر فرهنگ معتقد است که این پروژه پایداری و قدرت این مجموعه‌ها را در دنیایی از رقابت شدید میان پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی تضمین می‌کند.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: