پیدا شدن جسد شدیدترین منتقد حزب الله در خودریش در جنوب لبنان

بهرام رحمانی

این نویسنده به شدت مخالف حزب‌الله بوده است، خشم گسترده‌ای را در سراسر لبنان به ویژه در میان طبقه روشنفکران و فعالان سیاسی این کشور ایجاد کرد. فعالان لبنانی می‌گویند از ساعت هشت عصر روز چهارشنبه تاکنون تماس با لقمان سلیم، نویسنده تحلیل‌گر و منتقد حزب‌الله، غیر ممکن شده است و خانواده او نیز از وی اطلاعی ندارند. به گفته منابع نزدیک به لقمان سلیم او هنگام بازدید از خانه یکی از دوستانش در یکی از روستاهای جنوب لبنان، جایی که حزب‌الله بر آم مناطق کنترل دارد، ارتباط خود را از دست داده است.

پس از ناپدید شدن مرموز سلیم لقمان نویسنده، تحلیل‌گر، محقق و فعال لبنانی، در منطقه تحت کنترل حزب‌الله، امروز پنج‌شنبه جسد آغشته به خون او در منطقه تحت کنترل حزب‌الله پیدا شد.

رسانه‌های محلی لبنان با انتشار عکس آغشته به خون او گزارش دادند که دو گلوله به سر او شلیک شده است.

پس از پیدا شدن جسد لقمان سلیم، مكرم رباح یکی از نویسندگان و تحلیل‌گران برجسته لبنانی در حساب توییتر خود نوشت: «کثرت مرگ اما جنایت‌کار یکی است ... آه برادرم ، لقمان... چه جنایت‌کار احمقی بود آن کسی که تو را به قتل رساند.»

در همین حال جنبش «المستقبل» به رهبری سعدی الحریری، نخست وزیر لبنان در بیانیه شدید اللحنه‌ای قتل لقمان سلیم را محکوم و این اقدام را جنایتی «فجیع و هولناک» توصیف کرد و نسبت به بازگشت مجدد ترورهای زنجیره‌ای در لبنان که فعالان سیاسی و نویسندگان را هدف قرار می‌دهد، هشدار داد. او از مقامات ذی‌صلاح دولت لبنان خواست تا در اسرع وقت حقیقت را روشن کرده و عماملان این جنایت را معرفی کنند.

حزب‌الله لبنان سازمان تروریستی محلی جمهوری اسلامی ایران در لبنان است و به اقرار شیخ نصرالله رهبری این سازمان سیر تا پیاز آن‌ها را جمهوری اسلامی تامین می‌کند و مرتب کیف‌های پر از دلار برای آن‌ها می فرستند.

گفتنی است که سلیم همواره با انتقاد از حزب‌الله لبنان و سلاح غیر قانونی آن و عملکرد این حزب در چارچوب اجنده کشورهای خارجی به ویژه جمهوری اسلامی ایران و ترجیح منافع آن‌ها بر منافع کشور لبنان، در رسانه‌ها سخن می‌گفت او معتقد است که حزب‌الله لبنان با شعارهای فرقه‌ای ذهن طرفداران خود را کنترل می‌کند.

۴ فوریه ۲۰۲۱




ما را دنبال کنید

تویتر Find us on youtube Follow us on google+ Follow us on facebook CPIran_mailing address
Result