ارسال

"آموزشگاه سیاسی و نظامی کومه له"; بمناسبت روز کومه له

لفمان گله داری

به مناسبت سالروز علنی شدن فعالیت جريانى كه در دل سال های استبداد سياه پادشاهی شکل گرفت و در ۲۶ بهمن ماه ۱۳۵۷ در اوج روزهای قیام، با جانباختن محمد حسین کریمی تا به امروز به روز کؤمه له ،شناخته شده است، صمیمانه ترین و گرمترین درودهایم را به خانوادهاى عزیز و گرامی هزاران رفیق جانباخته در صفوف تشکیلات، که رنج و سنگینی از دست دادن عزیز و یا عزیزانی از خانواده را تحمل نموده اند، تقدبم می کنم و سر تعظیم و احترام در مقابلشان فرود آورم.

به مناسبت روز کومه له به جا دیدم که یادی از نقش و جایگاه آموزشگاهی بکنم که در آموزش سیاسی و نظانی نسلی از انسان های مبارز و انقلابی نقش بسزایی داشت و من خود افتحاز این را داشته ام که سالها در آن کار و فعالیت تشکیلاتی ام را پیش ببرم.

""آموزشگاه سیاسی - نظامی پیشمرگان کومه له، سازمان كردستان حزب كمونيست ايران یکی از عرصه ها و دست آوردهای با ارزش و تاثیر گذار جنبش نوین کمونیستی در ایران و حنبش انقلابی در کردستان است. این آموزشگاه مستقر در جغرافیای کردستان. که در درون خود داوطلبین ورود به ان را، آگاهی بخش است و سیاست ها و سنت های انقلابی و پیشرو را به آنها آموزش می دهد. این آموزشکاه که نسلی از معترضین به ظلم و بیداد نظم سرمایه در کردستان و دیگر نقاط ایران را در این چند دهه در دوره های سیاسی و نظامی آموزش داده توانسته است هزاران انسان مبارز را آموزش دهد که بخشی از آنها اگر چه در میان نیروی پیشمرگ باقی نمانند اما آموزه ها و سنت های یاد گرفته از این آموزشکاه را به درون جامعه بردند و یا توانست بسیاری از اعضا و کادرهایی را که بعدها به ستون فقرات تشکیلات کومه له و حزب کموتیست ایران تبدیل شدند را آموزش دهد.

داوطلبین و شرکت کنندگان در دوره های آموزشی این مدرسه انقلابی، در پروسه ای آموزشی که شامل دروس سیاسی با مبانی تاریخی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی سرمایه داری و راه برون رفت از وضع موجود و ضرورت و امکان سوسیالیسم، به شیوه علمی آشنا می گردند که در یک کلام جوهر اصلی این آموزش ها را میتوان چنین بیان نمود که تسلیم نظم وارونه سرمایه سرنوشت مختوم انسانها نیست و جهانی دیگر ممکن است. گزینه ای سوسیالبستی ممکن و مقدور است و این مستلزم تغييرات زيربنایى و روبنایى در هر آنچه در به بند کشیدن نیروی کار و آزادی انسان نقش ایفا میکند می باشد و این میسر نمی گردد بجز با اتحادو سازماندهی و مبارزه، طبقاتی در تمامی عرصه ها زندگی اقتصادی، اجتماعی و سیاسی ما.

بر اثر فداکاری و رزمندگی های صادقانه و پر مسئولیت و دلسوزانه کمونیست ها در کردستان، اعتماد به نیروی پیشمرگ کومه له در میان مردم تهدیدست جامعه جا باز کرده است و ما بارها و بارها شاهد بودیم که پدران و مادرانی همراه با فرزندانشان، بعد از گدراندن خطرات پیش رو و عبور از نوار مرزی، به اموزشگاه سیاسی- نظامی کومه له آمده و بعد از اطمینان ورود فرزندانشان به دوره آموزشی به ایران باز گشته اند. شاهد بوده ایم مادران و پدرانی، اگر بنا به اصول و مقررات اموزشی، گاها فرزندشان تجدید دوره (یعنی ملزم به از سر گذراندن دوره ای دیگر در آموزشگاه ...) می گردیدند، با اعتراض و توضیح خواهی آنها روبرو می شدیم..

در این آموزشگاه متقاضیان جدا از دروس آموزشی، با فراگیری زندگی جمعی و تقسیم کارهای مربوطه و روحیه مشارکت و همکاری در پیشبرد امور زندگی جمعی روابط و مناسباتی رفیقانه را میان خود گسترش می دهند.

از این روی گزافه نیست که اذغان داشت آموزشگاه نیروی پیشمرگ کومه له یکی از دستاوردهای کومه له و مدرسه ای موثر برای آموزش نسلی نو از انسانه های انقلابی و همجنین مدرسه ای است که آموزه های آن بسیار فراتر از نیروی تشکیلاتی کومه له و حزب، به درون مبارزات اجتماعی و طبقاتی می رود.

روز کومه له به تمامی رفقایی که در تمامی عرصه های مبارزه، در زندان و شکنجه گاه های رژیم اسلامی،فعالین داخل کشور، رفقای فعال در عرصه تشکیلات علنی حزب در کردستان و تمامی رفقا در هر مکان جغرافیای در این جهان بسر میبرند ،گرامی و پر ارج باد.



ما را دنبال کنید

تویتر Find us on youtube Follow us on google+ Follow us on facebook CPIran_mailing address