ارسال

پیام تبریک سازمان راه کارگر به کومه له "سازمان کردستان حزب کمونیست ایران" و حزب کمونیست ایران به مناسبت سالروز اعلام موجودیت کومه له

رفقای گرامی کومه له

فرا رسیدن روز کومه له را صمیمانه به شما تبریک می گوئیم. یاد فراموش نشدنی همه جان باختگان و پیشمرگان کومه له که در راه آزادی، برابری و سوسیالیسم بخاک افتادند را گرامی میداریم.

کومه له از همان آغاز با مشی سیاسی کمونیستی شروع به فعالیت کرد از همین رو بود که در فضای توفنده انقلاب ایران به قطب چپ جامعه کردستان تبدیل شد و بعنوان یک سازمان چپ و انقلابی از پیشگامان مبارزه علیه استبداد، استثمار ، تبعیض و ستم بوده است .

حاکمیت فاشیستی تازه به دوران رسیده که از همان آغاز با اولین " نه" بزرگ مردم کردستان و عدم پذیرش رژیم اسلامی روبرو شده بود برای یورش و ممانعت از اوج گیری جنبش آزادیخواهانه مردم کردستان که با سرنگونی رژیم پادشاهی ابراز وجود پیدا کرده بود، از هیچ توطئه و نیرنگی کوتاهی نکرد. کومه له در مقابله با هجوم وحشیانه رژیم جمهوری اسلامی به دستآوردهای انقلابی مردم کردستان، مبارزه جانانه ای را در سطوح گوناگون سازماندهی کرد و همراه و همگام و در کنار مردم با ایجاد نهادها و ارگانهای خود حکومتی و اداره دمکراتیک و مردمی شهر و روستاهای کردستان از طریق شوراها ، نهادها و نمایندگان منتخب مردم نمونه ای درخشان از قدرت گیری توده ای از پائین را نشان داد. در این راه هزاران زن و مرد مبارز در صفوف پیشمرگان، در زندانها و شکنجه ها ، در بمباران ها جانشان را از دست دادند.

با گذشت بیش از 42 سال از حاکمیت جمهوری اسلامی و با پشت سر گذاشتن دو قیام با شکوه دی 96 و آبان 98، شاهد بیداری بزرگ اجتماعی هستیم. جامعه ایران وارد دوره جدیدی از رویاروئی مردم و رژیم و قطبی شدن سیاسی شده است. با اوج گیری اعتراضات و تظاهرات، کارگران، معلمان، بازنشستگان، زنان ، جوانان و ملیت های تحت ستم ، کلیت نظام و سیستم سرمایه داری حاکم ، را هدف گرفته اند. ستم ، استثمار وحشیانه، فقر، گرانی، شکاف فاحش طبقاتی، فساد گسترده حکومتیان، اقتصاد ورشکسته، سرکوب وحشیانه و... سیمای امروزی جامعه ماست و رژیم جز سرکوب لجام گسیخته هیچ راه حل دیگری ندارد. جامعه در تند پیچ اساسی و در آستانه تحول بزرگی قرار گرفته است. نارضایتی عمیقی از سیاستها و از موجودیت جمهوری اسلامی وجود دارد اما این روحیه اعتراضی در مقیاس بزرگ از فقدان یک رهبری منسجم، سیاسی و جمعی رنج می برد و نمی تواند همه ظرفیت های خود را نشان دهد. این واقعیت به اردوی چپ و کمونیستی ضرورت همبستگی همه بخشهای طبقه کارگر و مزد بگیر با هویت های گوناگون و اتحاد ، همکاری و همبستگی همه جریانات چپ، کارگری و کمونیستی را بیش از پیش یاد آوری میکند.

رفقای عزیز

در سالگرد "روز کومه له" امیدواریم که فعالان، اعضا و پیشمرگان کومه له در تداوم و تقویت سنت های کمونیستی پایه گذاران آن و با برسمیت شناختن اختلافات و تفاوتهای همدیگر ، با مبارزه ایدئولوژیک شفاف و روشن در فضائی رفیقانه و با صبر و شکیبایی به اختلافات درونی خود بپردازند و بتوانند پیمان رفاقت و مبارزه متحدانه و مشترک را برای آزادی و سوسیالیسم برای رفع هر گونه ستم، تبعیض و استثمار تحکیم بخشیده و برای ادامه همکاری و همزیستی راه حلهای مناسبی پیدا کنند.

رفقای عزیز

بار دیگر 26 بهمن "روز کومه له" سالگرد اعلام موجودیت سازمانتان را به کومه له –سازمان کردستان حزب کمونیست ایران، حزب کمونیست ایران ، فعالان، اعضا ، پیشمرگان و دوستداران شاد باش میگوییم . یاد همه جانباختگان کومه له و همه مبارزان راه آزادی و سوسیالیسم را گرامی میداریم.

سرنگون باد رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی
زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم

کمیته مرکزی سازمان راه کارگر
13 فوریه 2021

Result