ارسال

اطلاعیه کمیته خارج از کشور حزب کمونیست ایران در باره موج دستگیریها در کردستان

مردم آزادیخواه!

همانطوریکه در جریان هستید، در چند هفته گذشته دستگاههای امنیتی رژیم در کردستان، موجی از دستگیری فعالان زیست محیطی، اجتماعی، مدنی و فرهنگی را به راه انداختەاند. از ٢٠ دیماه تاکنون نزدیک به ١٠٠ نفر دستگیر، بازداشت و زندانی شدەاند و از سرنوشت تعدادی از آنها خبری در دست نیست. این دستگیریها بدون احکام اعلام شدە قضائی عملی شده و ماموران دستگاههای امنیتی رژیم به شکلی خشن با دستگیر شدەگان رفتار کرده و اموال شخصی آنها، گوشی تلفن و کامپیوترهایشان را مصادره و به غارت بردەاند. هیچ نهاد دولتی به دنبال دستگیریها حاضر به هیچگونه توضیحی در باره علت دستگیری و محل نگهداری آنان برای خانواده هایشان نشدەاند و دستگیریها همچنان ادامه دارد.

در باره علت این دستگیریها در کردستان می توان گفت که رژیم بشدت از واکنش سازمانیافته مردم کردستان همزمان با آغاز اعتراضات تودەائی و خیزشهای غیر قابل پیش بینی وحشت زده شده و تصمیم دارد که با این دستگیریها دست به اقدامات پیشگیرانه زده و محیط رعب و وحشت ایجاد کند. شواهد و قرائن نشان می دهد که جمهوری اسلامی آنچنان در بحران اقتصادی، سیاسی، فشارهای بین المللی، و مهمتر از اینها اعتراضات روبه گسترش مردم گرفتار آمده است کە تلاش می کند از طریق ایجاد رعب و وحشت مردم کردستان را از اعتراضات باز دارد.

شکی نیست کە چنین اقداماتی نمی تواند مردم آزادیخواه کردستان را از مبارزەای بازدارد کە هموارە در شکل اعتراضات عمومی خود را نمایان کردە است. برای پس راندن این تعرض رژیم لازم است در اقداماتی هماهنگ و گسترده، با شمار هر چه بیشتری از تودەهای مردم معترض در داخل و خارج از کشور، خواستار آزادی بی قید و شرط تمام دستگیر شدگان اخیر در کردستان شویم. کمیته خارج از کشور حزب کمونیست در هماهنگی با نمایندگی کومەلە در خارج از کشور، برای پیشبرد هر چە مؤثرتر چنین اقداماتی همە انسانهای آزادیخواە و نیروهای پیشرو را به هماهنگی و همکاری وسیع فرا می خواند.

کمیته خارج از کشور حزب کمونیست ایران
٢٤ ژانویە ٢٠٢٠

Result