ارسال


رژیم هزینه خرافات مذهبی را از جان مردم می‌پردازد

درحالی که اکثر مردم ایران روزانه با بیکاری و فقر و گرسنگی دست به گریبان هستند، در حالی که به دلیل عجز و ناتوانی حکومت اسلامی روزانه هزاران نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند و صدها نفر جان خود را از دست می دهند، بسیاری از مقامات جمهوری اسلامی از جمله حسن روحانی در تلاشند با تبلیغات ازتجاعی و خرافی به منظور فریب و سوء استفاده از نیروی مردم، آنان را به شرکت در مراسمهای نوحه خوانی، عزاداری، راهپیمایی و دستجات سینه زنی در ماه محرم تشویق نمایند. در این میان مداحان انگل که به عنوان یکی از پایه‌های ترویج جهل و خرافه در نظام اسلامی با اتکا به حمایت و پشتیبانی بیت رهبری و جناح اصولگرای درون حاکمیت و سپاه پاسداران، از قدرت زیادی برخوردارند، به طرفداری از تجمعات نوحه خوانی و دیگر مراسم محرم پرداخته و برای مخالفان آن شمشیر را از رو بسته اند.

حسن روحانی چند روز قبل برای همگامی با این پدیده ارتجاعی، در نشست باصطلاح "ستاد ملی مقابله با کرونا" از آن به دفاع برخواست و گفت "یکی از مسائل مهمی که در این نشست مورد بحث قرار گرفت مراسم سوگواری ماه محرم و صَفَر است. دوگانگی عزاداری و سلامت، نادرست است. مطابق تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا، مراسم محرم حتی در شهرهایی که از نظر شیوع ویروس کرونا در حالت قرمز می‌باشند نیز باید با عظمت و شکوه برگزار شوند. قاعدتأ نشست ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست روحانی در چنین شرایطی باید چگونگی مقابله با کرونا را به عنوان مهمترین مسأله روز مورد بحث و چاره‌جویی قرار دهد. اما برای رژیم اسلامی ترویج خرافه پرستی و تلاش برای جمع کردن مردم در آن مراسم از اهمیت بیشتری برخوردار است. بنابراین موضع گیری معامله گرانه روحانی به خاطر مصالح شخصی در بازی با جان انسانها شیادیی بیش نیست. او به خوبی می‌داند تجمع انسانها در شرایط شیوع کرونا با سلامتی آنها در تضاد کامل قرار دارد. اما او بدون توجه به حفظ جان انسانها، از سویی مشغول معامله و بند و بست با جناح تندرو و اصولگرا بوده تا حمایت آنها را بدست آورد و از سوی دیگر سخنان او توجیهی برای عجز و ناتوانی و بی‌عملی تا کنونی حکومت در مقابل ویروس کرونا نیز می باشد.

این درحالی است که روز پنج شنبه نهم مرداد "حریرچی" معاون وزارت بهداشت بخشی از واقعیت وضعیت موجود را بیان داشت و اعلام نمود که تمام نقاط کشور به ویروس کرونا آلوده است و بیش از ۷۲ میلیون نفر از جمعیت۸۲ ملیونی ایران در۲۶ استانی زندگی می‌کنند که در وضعیت قرمز و در حالت هشدار می باشند. او اضافه نمود که درحال حاضر استانهای آبی و سفید هم به وضعیت قرمز پیوسته اند و روزانه نزدیک به چهار هزار نفر بستری می‌شوند که تعدادی از آنان جوان و نوجوان هستند. حریرچی برخلاف روحانی اعتراف نمود که تجمعات عزاداری امسال اصلآ ممکن نیست. سخنگوی وزارت بهداشت نیز همان روز اعلام نمود که در شبانه‌ روز گذشته ۲۶۲۱ نفر بیمار جدید کرونا شناسایی شده و ۲۲۶ نفر نیز جانشان را از دست داده اند. تازه این آمارهای رسمی جمهوری اسلامی است که بسیاری از مراکز پزشکی و بهداشتی و کارشناسی آنها را نادرست می‌دانند و می‌گویند میزان مرگ و میر و ابتلا به بیماری، از آنچه اعلام می‌شود بسیار بالاتر است.

در مقابل موضع گیری روحانی و دیگر آخوندهای امثال "عَلَم الهُدی" و "انصاریان" که مراسم محرم را "افضل واجبات" می‌دانند و می‌گویند "مردم ایران جان خود را برای امام حسین فدا می‌کنند و کرونا را یک ویروس سکولار می‌دانند که کشورهای دینی را با آثار مخرب خود به سمت بی دینی سوق می دهد. بعضی دیگر از اشخاص و رسانه‌های رژیم نیز که موافق اِعمال محدودیت مراسم محرم هستند، از همان منظر ارتجاعی و خرافی به آن می نگرند و می‌گویند "مردم نیاید تجمع کنند و بمیرند. باید زنده بمانند تا بتوانند راه امام حسین را ادامه دهند".

اما از سوی دیگر روز پنج شنبه نهم مرداد "مجمع انجمن‌های گروه پزشکی ایران" با انتشار بیانیه ای نسبت به برگزاری مراسم محرم به رژیم هشدار دادند. آنان همراه مجموعه‌ای از انجمنهای متخصص و کارشناس آمار و اپیدمیولوژی به روحانی یادآور شدند که : "ویرس کرونا با مجلس عزاداری تعارفی ندارد و تماشاچی آن نخواهد بود. برگزاری این مراسمها در شرایطی که وضعیت بیمارستانها از لحاظ امکانات و نیروی انسانی لازم وخیم است، موجب مرگ و میر در ابعادی به مراتب دهشتناک تر خواهد بود و آنرا به ۱۶۰۰ مرگ در روز خواهد رساند ".

اما فریب و خرافه پرستی و تبلیغ و ترویج آن، یکی از پایه‌های بقای رژیم است. خمینی نیز براین باور بود که برای فریب مردم باید همیشه عزادار بود و به ویژه مراسم محرم و صَفر را باید زنده نگهداشت تا جمهوری اسلامی زنده بماند. هفته گذشته سخنگوی کمسیون فرهنگی مجلس ارتجاع نیز اعلام نمود که :"ما هرچه داریم و نداریم از همین روضه ها و ماه محرم و عاشورا است و نمی‌توان آنرا تعطیل کرد." این در شرایطی است که جمهوری اسلامی با بحرانهای عمیقی روبروست و برای برون رفت از آن و پاسخگویی به نیازهای توده های مردم کارگر و زحمتکش پاسخی ندارند، همین که معاون وزیر بهداشت رژیم از مردم می‌خواهد ماسک نذر کنند خود نشانه آن است که اقتصاد جمهوری اسلامی به ورشکستگی کامل نزدیک شده و رهبران رژیم توسل به مراسمهای ارتجاعی محرم را به مثابه فرصتی برای گریز از آن بحرانهایی می‌دانند که گریبانشان را گرفته است. آنچنان که روحانی مدتی قبل نگرانی خود از بروز اعتراضات و نارضایتی توده های مردم و برپایی یک خیزش همگانی را پیش‌بینی کرد و اذعان نمود که "اگر مردم را از ترس کرونا به خانه ببریم، فردا ۳۰ میلیون از آنها علیه ما به خیابانها می ریزند "، کارگران و توده های مردم تهیدست جامعه در مقابل این همه فریب و نیرنگ ارتجاعی و خرافی و دروغ و دزدی و فساد حکومت اسلامی، راهی جز توسل به یک خیزش قدرتمند متشکل و سراسری برای به زباله دان تاریخ انداختن این رژیم فاسد ندارند.

01.08.2020




ما را دنبال کنید

تویتر Find us on youtube Follow us on google+ Follow us on facebook CPIran_mailing address
Result