ارسال

آغاز کارزار دفاع از اعتراضات کارگری و علیە احکام اعدام زندانیان سیاسی

تغییر نسبی توازن قوای مابین حکومت و تودەهای مردم و فرو ریختن ترس آنان از سرکوب، اعتراضات و اعتصابات کارگران وسایر اقشار فردودست در جامعه ایران را وارد مراحل جدیدی کرده است. اعتصاب و اعتراض کارگران مجمتع نیشکر هفت تپه بر متن این شرایط جدید چهل و ششمین روز خود را سپری می کند. همزمان با این اعتصاب و تجمعات وسیع و شکوهمند، شاهد صادر کردن احکام اعدام برای تعدادی از بازداشت شدگان اعتراضات دی ماە ١٣٩٦ از جانب رژیم اسلامی جهت گسترش جو رعب و وحشت در میان مردم معترض هستیم.

اعتراضات کارگری از یک سو و تشدید فشار سرکوبگرانە رژیم اسلامی از دیگر سو، برمتن آشفتگی درونی رژیم و بحرانهای عمیقی که با آن دست به گریبان است، صورت می گیرد. آشفتگی، بحران و در هم ریختگی ای که تداوم اعتراضات کارگری و تودەای آن را روز به روز شدت می بخشد و پایانی برآن متصور نیست. لذا صادر کردن احکام اعدام برای تعدادی از زندانیان سیاسی، نە از سر قدرت بلکه ناشی از استیصال و درماندگی رژیمی است که هیچگونه راە برون رفتی از وضع موجود و تضمین بقاء خود را ندارد.

در چنین شرایطی ضروری است که دفاع از مبارزات کارگری همسو با مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی و متوقف کردن احکام اعدام صورت بگیرد و به فشاری عمومی در داخل و خارج از ایران علیە رژیم و دستگاەهای امنیتی اش تبدیل شود.

کمیته خارج از کشور حزب کمونیست ایران، برای پیشبردن این دو عرصە از مبارزە یک کارزار سراسری را از روز یکم آگوست ٢٠٢٠ اعلام می کند و تا زمانی کە اعتراضات کارگران مجمتع نیشکر هفت تپه در شکل کنونیش و احکام اعدام بازداشت شدگان اعتراضات دی ماە بر جاست ادامە خواهد داشت. از این طریق نیز عموم مردم آزادیخواه را به مشارکت گسترده در این کارزار فرا میخوانیم.

همچنین اعلام می کنیم که برای پیشبرد این کارزار، در عین ارتباط با اتحادیەهای کارگری و نهادهای آزادیخواه و سازمانهای بشردوست جهت کسب حمایت آنها برای خواستهای این کارزار، آمادگی خود را نیز برای هرگونه همکاری و اقدامات مشترک با احزاب و سازمانهای سیاسی چپ و آزادیخواه ، نهادها و تشکلهای پیشرو و مترقی اعلام می کنیم.

کمیته خارج از کشور حزب کمونیست ایران
٣١ ژوئیە ٢٠٢٠

Result