ارسال


"مردم را می‌کشند و زبان‌شان هم دراز است"

روز چهارشنبه ۱۴ خرداد علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در سخنرانی تلویزیونی به کشته شدن جورج فلوید ، مرد سیاه‌پوستی که در آمریکا توسط پلیس کشته شد، اشاره کرد. او در این سخنرانی در اشاره به سخنان سران دولت آمریکا گفت:”مردم را می‌کشند و زبان‌شان هم دراز است.” این جمله که خصلت نمای نهایت وقاحت خامنه ای است دقیقا وصف حال خود او در تمام دوران حکومتش و بویژه در ماههای اخیر، در جریان کشتار آبان 98 و کشتار مسافران هواپیمای مسافربری اوکرائینی است.

طی روزهای گذشته این سخنان خامنه ای به مضمون یک کمپین گسترده برای رسوا کردن وی و رژیم اسلامی ایران تبدیل شده است.در جریان این کمپین یکبار دیگر و به مناسبت اظهارات مزورانه خامنه ای در مورد رویدادهای اخیر آمریکا، پرونده جنایات بی شمار جمهوری اسلامی طی 42 سال گذشته در شبکه های اجتماعی گشوده شده است. جنایاتی که خامنه ای از متهمین ردیف اول آن است. نهادهای جهانی مدافع حقوق بشر و از آنجمله سازمان عفو بین الملل نیز به این کمپین پیوسته اند.

قتل عام های دهه 60در زندانها،اعدام های دسته جمعی در کردستان، کشتار مردم روستاهای قارنا و قلاتان و ایندرقاش و کانی مام سید و….قتل های زنجیره ای،کشتار بهائیان ، کشتار مردم در جریان خیزش های مردمی، در 30خرداد 60، 9خرداد71،تیرماه 78،شهریور 79، خرداد 85، کشتار مردم در جریان خیزش سالهای 88 تا 90 موسوم به جنبش سبز، کشتارهای دیماه 96 و آبان 98، کشتار مداوم کولبران ، کشتار مسافران هواپیمایی مسافربری اوکراین، با شلیک پدافند هوایی سپاه پاسداران،کشتار پناهجویان افغانستانی،اعدام زندانیان سیاسی که طول این سالها هرگز پایانی نداشته اند و بسیاری جنایات دیگر، که ذکر آن تاریخ دردناک پر از آتش و خون جامعه ایران است. مرور این تاریخ در روزهای اخیر به یکی از گسترده ترین کمپین ها در شبکه های اجتماعی بر علیه جمهوری اسلامی تبدیل شده است.

قتل فجیع جورج فلوید سیاه پوست 46 ساله، جامعه آمریکا را تکان داد و به مثابه جرقه ای آتش یک خیزش بزرگ اجتماعی را برپا نمود . طی مدت کوتاهی به یکباره ملیونها تن از مردم عدالت خواه و حق طلب در بیش از 140 شهر آمریکا به خیابانها آمدند و صدای اعتراض خود را بر علیه سیاستهای راسیستی دولت آمریکا بلند کردند. این حرکت اجتماعی گسترده به سرعت از مرزهای آمریکا فراتر رفت و دهها شهر را در مناطق مختلف جهان در بر گرفت. تنها اشاره به تظاهرات روز شنبه ، در یک روز در چندین شهر بزرگ جهان، نشان از گستردگی این مارش عظیم جهانی بر علیه نژاد پرستی،تبعیض و بی عدالتی دارد.

روز شنبه هزاران نفر با وجود محدودیت های اعمال شده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در بسیاری از شهرهای اروپایی در اعتراض به نژادپرستی و خشونت پلیس علیه سیاهپوستان به خیابانها آمدند. در لندن هزاران نفر از مردم این شهر با تظاهرات در مقابل پارلمان انگلیس نسبت به تبعیض نژادی در آمریکا و سیاستهای راسیستی در سطح جهان شعار دادند. تظاهرات مشابهی در دیگر شهرهای انگلستان برپا شد.هزاران نفر در پاریس، پایتخت فرانسه نیز با وجود دستور پلیس مبنی بر ممنوعیت تظاهرات، در اعتراض به نژادپرستی و برخورد خشونت آمیز پلیس آمریکا و فرانسه با سیاهپوستان به خیابان ها آمدند.معترضان به خشونت پلیس علیه سیاهپوستان و دیگر اقلیت ها در دیگر شهرهای فرانسه از جمله لیل و لیون هم روز شنبه تظاهرات کردند.هزاران نفر از ساکنان برلین، پایتخت آلمان نیز روز شنبه در اعتراض به کشته شدن جورج فلوید تظاهرات کردند. یکی از شعارهای شرکت کنندگان در تظاهرات برلین این بود:«بدون عدالت صلحی در کار نیست» تظاهرات مشابه در شهرهای کلن و دوسلدورف برپا گردید.شهرهای ایتالیا نیز کانونهای پر شور اعتراض به نژادپرستی و سیاستهای راسیستی دولتها بودند .

هزاران نفر روز شنبه در شهرهای مختلف استرالیا از جمله سیدنی نیز در اعتراض به نژادپرستی تظاهرات کردند. کانادا و شهر تورنتو شاهد یکی دیگر از اعتراضات وسیع روزهای اخیر بود. در سئول، پایتخت کره جنوبی نیز روز شنبه مردم برای دومین روز متوالی در همبستگی با قربانیان نژادپرستی به خیابان ها آمدند. در پایتخت تونس نیز روز شنبه مخالفان نژادپرستی خواستار اجرای «عدالت» به دنبال مرگ جورج فلوید شدند. شرکت کنندگان در این تظاهرات به معضل نژادپرستی در کشور خودشان نیز اعتراض کردند.

سخنان ضد آمریکائی خامنه ای و دارودسته های دور وبرش نه تنها نتوانست جائی برای وی و رژیمش در این کمپین جهانی دفاع از حقوق پایمال شده سیاه پوستان آمریکا پیدا کند، بلکه به نماد وقاحت خامنه ای و رسوائی رژیمش تبدیل شد. اگر اعتراضات گسترده مردم در شهرهای بزرگ آمریکا بر علیه نژاد پرستی و راسیسم ریشه دار در سیستم حکومتی این کشور ، طغیان خشم مردمی است که از فقر و تبعیض و بی عدالتی و شکاف طبقاتی به جان آمده اند، اگر پشتیبانی مردم در نقاط مختلف جهان از این اعتراضات، نماد همبستگی بین المللی انسانهائی است که ننگ نژاد پرستی را بر نمی تابند، ضد آمریکائی گری خامنه ای و رژیم جنایتکارش هیچ جائی در این مارش جهانی ندارد. اشک تمساح ریختن خامنه ای که دستش به خون دهها هزار تن از مردم حق طلب ایران آغشته است، برای قتل جورج فلوید، ریاکاری رسوائی است که خریداری ندارد.

7.6.2020




ما را دنبال کنید

تویتر Find us on youtube Follow us on google+ Follow us on facebook CPIran_mailing address
Result