ارسال


مردم استثمار شده و حق طلب، تنها گوشه ای از توان خود را به رژیم نشان داده اند

دو هفته از اعتراضات توده های مردم در ایران می گذرد. از یک طرف این اعتراضات در اشکال گوناگون از تجمع در مقابل زندان اوین برای آزادی دستگیر شده گان، تا تظاهرات های پراکنده در شهرها، تا اعتصابات کارگری، همچنان ادامه دارد و از سوی دیگر رژیم نیز همچنان به اقدامات سرکوبگرانه خود ادامه می دهد. بر اساس آمارهای اعلام شده تا کنون ۲۵ نفر از جوانان کم سن و سال در اعتراضات خیابانی بر اثر تیراندازی مأموران مزدور رژیم جان باخته اند، ۳۷۰۰ نفر دستگیر شده و صدها تن نیز زخمی شده اند. بر اساس آخرین آمارها تا کنون پنج نفر نیز در سیاه چالهای رژیم تحت شکنجه دژخیمان جان باخته اند. لازم به ذکر است که تعداد زیادی از دستگیر شده گان کسانی هستند که رژیم آنها را بر اساس طرح '' بازدارنده '' دستگیر و زندانی نموده است. عاصمه جهانگیر، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در رابطه با ایران، ضمن تأئید خبراین بازداشتها و محکوم نمود آن گفت : ''هیچ کس را نمیتوان به ظن اینکه شاید به طرفداری از خواسته هایش چیزی بگوید بازداشت کرد''. در مقابل مردم به رژیم فهماندند که مرعوب جو و فضای سرکوب نمی شوند و از خواستها و مطالباتشان عقب نمی نشینند و تبلیغات دروغین وجود ثبات و امنیت رژیم را نیز برملا ساختند.

رفتارهای ضد انسانی رژیم، به وضوح نشان از هراس و نگرانی سران جمهوری اسلامی از سرنوشت نظامشان دارد. خامنه ای که از سیل خروشان اعتراضات توده های مردم در ابعاد سراسری غافلگیر شده و در سکوت فرو رفته بود، روز سه شنبه ۱۹ دیماه پس از دوازده روز، در رابطه با این اعتراضات به اظهار نظر پرداخت. او طبق معمول هر دیکتاتوری اعتراضات مردم علیه خود و حکومتش را به عوامل خارجی نسبت داد و مدعی شد که '' قرائن و شواهد نشان می دهند که آمریکائیها و صهیونیستها چند ماه است دارند با پول یک دولت خلیج فارس علیه نظام اسلامی نقشه می کشند که به ما ضربه بزنند''. در این سخنان خامنه ای به دو واقعیت نیز اعتراف نمود. یکی اینکه اوضاع اقتصادی نابسامان است و گفت ''ریشه بسیاری از مفاسد در بیکاری است و در این رابطه مشکلاتی داریم که باید حل شود''. دیگر اینکه اعتراف نمود که حتی اگر بتوانند اعتراضات را هم سرکوب کنند، دوباره از سرگرفته می شوند. خامنه ای در سخنان خود برای عبور از اوضاع اقتصادی فلاکت باری که به مردم تحمیل کرده اند، راه حلی ارائه نداد. حال که راه حل حوزه ای او یعنی '' اقتصاد مقاومتی'' برای حل مشکل بیکاری پوچ از آب درآمده، او نسخه بی محل دیگری را به نام ''رونق تولید'' پیچید. معلوم نیست رژیم با این وضع نابسامان اقتصادی چگونه می تواند تولید را رونق ببخشد.واقعیت این است که این رژیم هیچ آلترناتیوی برای بهبود اوضاع اقتصادی ندارد.

اما پیش بینی خامنه ای در رابطه با اینکه اعتراضات از سر گرفته خواهد شد، بسیار واقعی است. خامنه ای بهتر از هر کس دیگری میداند که این رژیم طی این سالها، با این مردم چه کرده است و از اینرو هردم انتظار چنین خیزشهائی را می کشیده است. صرف بودجه کلان دهها میلیارد دلاری برای تقویت ارگانها سرکوب و برای گسترش ارگانهای فریب و اشاعه خرافات، ناشی از همین نگرانی است.

برای کارگران و توده های مردم ستمدیده ایران که در اعتراضات اخیر شرکت کرده اند، پر واضح است که خامنه ای دروغ می گوید. آنها می دانند که اظهارات او مبنی بر دخالت دولتهای بیگانه در راه افتادن اعتراضات اخیر چیزی جز توجیهی فریبکارانه برای اقدامات سرکوبگرانه کنونی نیست. آنهائی که خود اعتراض کرده و می کنند، می دانند که به خاطر شکم گرسنه خود و خانواده شان دست به اعتراض می زنند و در مقابل نیروهای سرکوبگر سینه سپر می کنند. می دانند به خاطر کسب آزادی و حفظ کرامت انسانی شان اعتراض می کنند و برای تحمل عواقب آن نیز آماده اند. مردم به جان آمده می بینند که تحت حاکمیت رژیم اسلامی ، چگونه ثروتهای این جامعه توسط کلاشان درون حاکمیت دزدیده می شود و خانواده های آخوندها و کار بدستان در چه کاخهایی و با چه امکاناتی افسانه ای زندگی می کنند. می بینند که حاصل استثمار کارگران و غارت ثروتهای کلان زیرمینی، چگونه صرف هزینه های جنگی در آنسوی مرزها و کمک به گروههای تروریست اسلامی و آراستن و حفاظت از اماکن مذهبی در منطقه می گردد. می دانند که هیچ یک از جناحهای رژیم هیچ برنامه و راه حلی برای بهبود این وضعیت ندارند و وعده و وعیدهاشان نیرنگی بیش نیست.

ادعای خامنه ای در مورد '' دخالت دشمنان خارجی'' آنقدر بی اعتبار است که حتی بعضی از مقامات رژیم نیز آنرا تکذیب می کنند. محمود صادقی نماینده مجلس روز یکشنبه در شبکه انترنتی تویتر نوشت '' بنا بر گفته مقامات اطلاعاتی در ناآرامی های اخیر تا کنون هیچ عامل بیگانه ای مباشرت نداشته است''. حسن روحانی نیز روز دو شنبه هفته گذشته دراین رابطه بدون نام بردن ازعوامل خارجی گفت: '' گروهی از تجمع کنندگان که به مقدسات و ارزشهای انقلاب توهین کرده و اموال عمومی را تخریب می کنند یک اقلیت و گروه کوچکی هستند ''.

اما توده های مردم به جان آمده در اعتراضات اخیر تا کنون تنها گوشه ای از نیرو و اراده خود را برای رسیدن به خواست و مطالباتشان به رژیم نشان داده اند. جمهوری اسلامی نیز علیرغم بلوف و جار و جنجال می داند چنانچه این وضع ادامه یابد و کارگران و توده های مردم زحمتکش بتوانند همه نیرو و توان متشکل خود را با رهبری و برنامه و استراتژی رادیکال و پیشرو به میدان آورند، نه دستگاههای سرکوب و ارعاب و نه افزایش پایگاههای پلیس و نیروی انتظامی و نه سازماندهی یک میلیون اوباش و ارازل دیگر در بسیج و سپاه پاسداران هیچ کدام نمی توانند از تداوم حاکمیت جهل و خرافه اسلامی سرمایه حفاظت نمایند.

2018-01-13| ۱۳۹۶-۱۰-۲۳




ما را دنبال کنید

تویتر Find us on youtube Follow us on google+ Follow us on facebook CPIran_mailing address
Result