۹ فعال سیاسی در گرگان به پرداخت جزای نقدی محکوم شدند
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲

شعبه یکم دادگاه انقلاب گرگان ۹ کنشگر سیاسی به نامهای :
- پرند قرهداغی،
- فائزه خلیلی،
- مریم رضوانی،
- مریم خواجهوندی،
- روژینا ابراهیمی،
- بهروز ایزدیراد،
- محمدرضا (تهمورث) شوقی،
- امین شیرافکن
- و رضا نجفی،
را به پرداخت ۸۳٤ میلیون تومان جزای نقدی بدل از ۵۰ سال و هفت ماه حبس محکوم کرد.
این حکم را قاضی غلامرضا تیموری صادر و به فعالان ابلاغ کرده است. اتهامهای این کنشگران گرگانی (اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی و خارجی)، (عضویت در دسته یا جمعیت با هدف برهم زدن امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام) عنوان شده است. این فعالان گرگانی، زیر اعترافهای اجباری بارها و بارها کتک خوردند و نهادهای امینی برخی از آنها را چندین هفته در انفرادی نگه داشتند و حتی در هنگام بازجویی به بخشهایی از بدن آنها تعرض جنسی کردند. مأموران در طول بازجویی حتی لباس زیر و نوار بهداشتی در اختیار چند تن از دخترهای بازداشتشده قرار ندادند. در این میان دو دندان امین شیرافکن و یکی از دندههای قفسه سینه بهروز ایزدیراد در بازجوییها شکست. مسئولان قضایی در هنگام بازداشت این فعالان سیاسی هیچ حکم جلبی نشان ندادند و با کتک و چشمبند و دستبند آنها را به بازداشتگاه بردند. آنها همچنین کسانی را که پیگیر پرونده بازداشتشدگان بودند تهدید و مرعوب میکردند.
