شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ | 05 - 10 - 2024

Communist party of iran

۴۵ هزار کارگر اسکله در آمریکا پس از تضمین ۶۲ درصد افزایش دستمزد، اعتصابشان را متوقف کردند

این اعتصاب به رهبری اتحادیه بین‌المللی کارگران اسکله پس از شکست مذاکرات برای یک قرارداد جدید شش‌ساله آغاز شد و سه روز ادامه یافت. این اولین اعتصاب بزرگ تحت رهبری این اتحادیه از ۱۹۷۷ به این سو بوده است. کارگران اسکله‌های آمریکا و مدیران بندر پنجشنبه ۳ اکتبر / ۱۲ مهر به توافقی دست یافتند که شامل افزایش دستمزد ۶۲ درصدی در طی شش سال می‌شود. در نتیجه این توافق، کارگران به یکی از بزرگترین اعتصاب‌های آمریکا در دهه‌های اخیر پایان می‌دهند.


کارگران حالا قرار است تخلیه کشتی‌ها را از سر بگیرند و هر دو طرف توافق کردند که در ژانویه ۲۰۲۵ مجدداً به بررسی این توافق بپردازند.
این توافق موقت به اعتصاب سه‌روزه‌ای که حمل‌ونقل در سواحل شرقی و خلیج آمریکا را متوقف کرده بود، پایان می‌دهد. به گزارش خبرگزاری فرانس ۲۴، این توافق موقت شامل افزایش حدود ۶۲ درصدی دستمزد در طول شش سال است که دستمزد متوسط را از ۳۹ دلار در ساعت به ۶۳ دلار در ساعت افزایش خواهد داد. اتحادیه کارگران بین‌المللی اسکله‌ها (ILA) خواستار افزایش ۷۷ درصدی دستمزد بود، در حالی که گروه کارفرمایان «ائتلاف دریایی ایالات متحده» (USMX) قبلاً پیشنهاد افزایش ۵۰ درصدی دستمزد را داده بود.
اعتصاب کارگران باعث توقف تخلیه کشتی‌های کانتینری از ایالت مین تا تگزاس شد و احتمال کمبود کالاهایی از موز گرفته تا قطعات خودرو را پیش آورد. در نتیجه این اعتصاب همچنین کشتی‌های لنگرانداخته در خارج از بنادر بزرگ صف کشیدند.


اتحادیه کارگران و مدیران بندر در بیانیه‌ای اعلام کردند که قرارداد جمعی خود را تا ۱۵ ژانویه ۲۰۲۵ تمدید خواهند کرد تا به میز مذاکره بازگردند و تمام مسائل باقی‌مانده را مورد بحث قرار دهند. از مسائل کلیدی که هنوز حل نشده‌اند، اتوماسیون است. مساله‌ای که کارگران می‌گویند منجر به از دست دادن مشاغل خواهد شد.  هارولد داگت، رئیس اتحادیه، پیشتر گفته بود که کارفرمایان هنوز به درخواست‌های توقف پروژه‌های اتوماسیون بندری که شغل‌ها را تهدید می‌کنند، پاسخ نداده‌اند. دولت جو بایدن ضمن ابراز همدلی با اتحادیه، فشار بر مدیران بندر را افزایش داد تا پیشنهاد خود را بالا ببرند و به توافق برسند، زیرا صنعت حمل‌ونقل از زمان همه‌گیری کووید ۱۹ سودهای قابل‌توجهی به دست آورده بود.


بایدن پنجشنبه اعلام کرد که این توافق موقت نمایانگر «پیشرفت حیاتی به سمت یک قرارداد قوی» است و افزود: «مذاکره جمعی موثر است.» دولت بایدن بارها از درخواست‌های گروه‌های تجاری و قانون‌گذاران جمهوری‌خواه برای استفاده از قدرت‌های فدرال برای متوقف‌کردن اعتصاب خودداری کرده است. اعتصاب ۴۵ هزار کارگر اسکله، به رهبری اتحادیه ILA روز سه‌شنبه، پس از شکست مذاکرات برای یک قرارداد جدید شش‌ساله آغاز شد. این اولین اعتصاب بزرگ آنها از سال ۱۹۷۷ بود. حداقل ۴۵ کشتی کانتینری تا چهارشنبه، به دلیل نبود امکان برای تخلیه بار، در خارج از بنادر سواحل شرقی و خلیج آمریکا لنگر انداخته بودند.


تحلیلگران JP Morgan گفته‌اند که این اعتصاب می‌تواند روزانه حدود پنج میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا زیان وارد کند. این اعتصاب ۳۶ بندر از جمله نیویورک، بالتیمور و هیوستون را نیز تحت تأثیر قرار داد. فرانس ۲۴ به نقل از منابع آگاه نوشته که کاخ سفید در مذاکرات برای دستیابی به توافق به‌شدت دخیل بوده است. پس از چندین روز مذاکره، جف زینتس، رئیس دفتر کاخ سفید، صبح پنج‌شنبه یک جلسه مجازی با مدیران عامل شرکت‌های حمل‌ونقل دریایی برگزار کرد و بر لزوم بازگشایی بنادر برای تسریع تلاش‌های بازیابی تأکید کرد.
لائل براینارد، مشاور اقتصادی ارشد کاخ سفید به شرکت‌های حمل‌ونقل گفت که نیاز به ارائه پیشنهاد جدید برای پایان‌دادن به اعتصاب دارند و از آنها خواست تا یک پیشنهاد جدید بر روی میز قرار دهند. تا ظهر، شرکت‌های حمل‌ونقل توافق کردند که پیشنهاد بالاتری ارائه کنند.


جولی سو، سرپرست وزیر کار به شرکت‌های حمل‌ونقل گفت که می‌توانند اتحادیه را به میز مذاکره بازگردانند و رهبران اتحادیه نیز با تمدید قرارداد موافقت خواهند کرد، به شرطی که پیشنهاد جدید بالاتر باشد. منابع افزودند که او برای تأمین توافق اتحادیه به نیوجرسی سفر کرده بود.

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20

اشتراک در شبکه های اجتماعی: