شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ | 17 - 08 - 2024

Communist party of iran

یونان: اتحادیه اروپا دروازه‌ها را به روی کودکان قحطی‌زده و آسیب‌دیده غزه باز کند

جورج یِراپتریتیس، وزیر امور خارجه یونان روز چهارشنبه ۱۹ ژوئن (۳۰ خرداد) به خبرگزاری رویترز گفت که اروپا موظف است تا زمانی که درگیری‌ها در نوار غزه ادامه دارد، از کودکان زخمی و آسیب دیده روحی از جنگ میزبانی کند.
جورج یِراپتریتیس به دنبال متحدان یا کشورهایی است که به او به این پروژه بپیوندند تا بتوان به طور موقت کودکان را به اتحادیه اروپا آورد. وی خاطرنشان ساخت که این ایده را با محمد مصطفی، نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطینی در این هفته در میان گذاشته است.
آقای یراپتریتیس افزود: ما باید مستقیما با این فاجعه مقابله کنیم. [دروازه‌های] اروپا باید به روی مجروحان (غزه) و همچنین برای کودکانی که اکنون با قحطی یا انواع مخاطرات دیگر روبرو هستند، باز باشد.

یونان در اوایل ماه جاری میلادی به عنوان یکی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد برای سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ میلادی انتخاب شد. وزیر امور خارجه یونان معتقد است که پیوندهای تاریخی دیرینه کشورش با جهان عرب اعتبار لازم را برای ایفای نقش میانجی برای تلاش‌های صلح به این کشور می دهد.
این وزیر ۵۶ ساله که یک سالی می‌شود این سمت را برعهده دارد،‌ هیچ اشاره‌ای به تعداد افرادی که یونان یا اتحادیه اروپا می‌توانند پذیرا باشند نکرد، اما گفت که مذاکرات در این زمینه با مقامات فلسطینی ادامه دارد.
وزیر امور خارجه یونان تصریح کرد که ابتکار مورد بحث او (آوردن کودکان آسیب دیده از جنگ غزه به اتحادیه اروپا) نباید به عنوان بخشی از مسائل مهاجرت منظم به اروپا تلقی شود.
مهاجرت منظم به موضوعی سیاسی در اروپا تبدیل شده است و جناح‌های سیاسی دست‌راستی که در حال افزایش نفوذ خود در ارکان اروپایی هستند، به شدت با آن مخالفت می‌کنند.
به گزارش سازمان جهانی بهداشت، بسیاری از مردم غزه شرایطی شبیه به قحطی را تجربه می‌کنند و بیش از ۸ هزار کودک زیر پنج سال از سوء تغذیه حاد رنج می‌برند.
یراپتریتیس گفت که او در همین هفته با نخست وزیران تشکیلات خودگردان فلسطینی و اسرائیل در مورد راه‌های برقراری صلح و بازسازی غزه صحبت کرده است.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: