جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ | 13 - 09 - 2024

Communist party of iran

یورش پلیس مالزی به یک بنیاد اسلامی و نجات ۴۰۰ کودک قربانی سوءاستفاده جنسی

نهادهای مسئول در مالزی روز پنج‌شنبه ۲۲ شهریور دامنه تحقیقات را در مورد یک سازمان تجاری اسلامی مهم در این کشور گسترش دادند.
این تصمیم یک روز پس از آن گرفته شد که پلیس بیش از ۴۰۰ کودک را که ظن آن می‌رود مورد سوءاستفاده و آزار جنسی قرار گرفته‌اند از مراکز اسکان و آموزش وابسته به بخش خیریه این سازمان نجات داد.


اداره امور اسلامی استان سلانگور در غرب مالزی اعلام کرد که تحقیقات در مراکز آموزش دینی وابسته به این سازمان بازرگانی را آغاز کرده و برای بررسی احتمال ارتکاب هرگونه تخلفی طبق قوانین اسلامی از پلیس خواسته منابع آموزشی را که در جریان بازرسی روز چهارشنبه ضبط کرده است به این اداره تحویل دهد. در مالزی که اکثریت جمعیت آن را مسلمانان سنی تشکیل می‌دهند قوانین سکولار و شرع اسلام به موازات یکدیگر مورد استناد قرار گرفته و اجرا می‌شوند. ادارات و نهادهای دینی دولتی در این کشور مسئول اجرای قوانین موسوم به مقابله با عقاید ضاله هستند.


پلیس مالزی روز چهارشنبه در یک عملیات هماهنگ و همزمان در دو استان به ۲۰ مکان آموزشی و سکونت کودکان که توسط یک مجموعه تجاری اسلامی به نام خدمات و تجارت گلوبال اِخوان اداره می‌شود یورش برد. در این عملیات ۱۷۱ فرد بالغ، از جمله مدرسان دینی اسلامی که در مالزی با واژه فارسی “استاد” معروف‌اند دستگیر شده و بیش از ۴۰۰ کودک یک تا ۱۷ ساله، ۲۰۱ پسر و ۲۰۱ دختر، نجات یافتند که همگی مدت زیادی را در شرایط بی‌توجهی، سوءاستفاده، آزار جنسی و اذیت و آزارهای دیگر گذرانده بودند.
رضارالدین بن حسین، از مقامات ارشد پلیس مالزی، گفت این عملیات در واکنش به شکایت‌های مربوط به بی‌توجهی، اذیت و آزار و سوءاستفاده جنسی از کودکان در این اماکن که پلیس در هفته‌های اخیر دریافت کرده انجام شد.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: