گزارش هرانا از تداوم تجمع اعتراضی کارگران شرکت سرجینبافت زنجان
چهارشنبه ۳ تیر ۱۴۰۵

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، روز سه شنبه ۲ تیرماه، شماری از کارگران واحد ریسندگی شرکت سرجینبافت زنجان، مقابل ساختمانهای استانداری و اداره کار در این شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند. آنان در روزهای یکشنبه ٣١ خرداد و دوشنبه یکم تیرماه، نیز دست به تجمع و اعتراض صنفی زده بودند.
بر اساس این گزارش، اعتراض این کارگران نسبت به عدم پرداخت سه ماه حقوق و حق بیمه و نیز بلاتکلیفی حدود ۳۵۰ کارگر در پی تعطیلی این کارخانه توسط کارفرما، صورت گرفته است.
یکی از کارگران سرجین بافت در این خصوص گفت: « از ابتدای سال جاری، سه ماه است که ما هیچ حقوقی دریافت نکردهایم و حق بیمه ما نیز به حساب تامین اجتماعی واریز نشده است. به دلیل همین مشکلات، روز یکشنبه کارگران شیفت عصر واحد ریسندگی دست به اعتراض زدند؛ اما کارفرما در واکنش به این اقدام، کل شرکت را تعطیل کرد و مدعی شد که توان مالی ندارد. قرار بود روز گذشته مقامات قضایی استان برای بازدید از وضعیت کارخانه در محل حاضر شوند، حدود ۳۵۰ نفر از پرسنل کارخانه از ساعت ۸ صبح تا ٤ عصر مقابل شرکت جمع شده بودند تا این مسئولان را حضوری ببینند و بگویند که فشار کاری ما چقدر است. اما به دلیل تجمع صنفی کارگران، گزارش نادرستی به مقامات دادگستری داده و به آنها گفته بودند که در کارخانه شلوغی شده است. در نتیجه بازدید را لغو کردند و رفتند در داخل یکی از ادارات، بدون حضور کارگران جلسه گذاشتند و ما را راه ندادند.»
او در پایان به تشریح وضعیت معیشتی همکاران خود پرداخت و گفت: « امروزسەشنبه صبح دوم تیرماه، هم کارگران مقابل استانداری و اداره کار تجمع کردند اما پاسخ روشنی دریافت نکردیم. مسئولان میگویند دادگستری و استانداری پیگیر هستند و بررسیها تا روز چهارشنبه زمان میبرد تا به نتیجه برسد. اما ۹۰ درصد کارگران متأهل، سرپرست خانوار و مستأجر هستند. در این شرایط اقتصادی، با سه ماه بیحقوقی چگونه شکم بچههایشان را سیر کنند؟ کارخانه کاملاً تعطیل است و ما چشمانتظار اقدام فوری مسئولان هستیم.»
