گزارش شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران در مورد ٢٠ دانش آموز قربانی در انفجار کرمان
دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲

- دانشآموزان کرمانی قربانی سیاستهای تبلیغاتی آموزش و پرورش
در حالیکه ۲۰ دانشآموز در حادثه تروریستی کرمان جان خود را از دست دادهاند، رسانهها قبل از برگزاری مراسم از برگزاری اردوهای دانشآموزی با عنوان زایر بهشت در کرمان خبر داده بودند.
علاوه بر این دو روز قبل از برگزاری مراسم در کرمان، اداره کل آموزش و پرورش این استان از تعطیلی همه مدارس در همه مقاطع این استان در روز سالگرد خبر داده بود.
مستنداتی که به کانال شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران رسیده است، نشان میدهد که حضور اکثر دانشآموز جانباخته با برنامه ریزی مدارس و اداره آموزش و پرورش، و بدون حضور اولیا آنها انجام شده است. - جزئیات بیشتر از جنسیت و مقاطع تحصیلی ۲۰ دانشآموز جانباخته در انفجار تروریستی کرمان
از مجموع ۲۰ دانشآموز جانباخته این جنایت تروریستی، ۱۰ دانشآموز، دختر و ۱۰ دانش آموز دیگر نیز پسر بودهاند. چهار تن از این دانشآموز ان با یکدیگر خواهر و برادر و دو تن دیگر با یکدیگر برادر بودهاند و درواقع از یک خانواده چهار دانشآموز و از خانواده دیگر دو دانشآموز جانباختهاند.
۱۰ دانشآموز مشغول تحصیل در مقطع ابتدایی و پایههای اول، دوم، سوم، پنجم و ششم بودند.
چهار دانشآموز از مقطع متوسطه اول و پایههای هشتم و نهم بوده و شش نفر دیگر نیز مشغول تحصیل در پایههای دهم، یازدهم و دوازدهم هنرستان بودند.
تمامی این ۲۰ دانشآموز کرمانی هستند.
