گزارش شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان درمورد وضعیت لقمان افضلی، غلامرضا غلامی و سلیمان عبدی
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲

- لقمان افضلی فعال صنفی معلمان کردستان که با حکم هیات تخلفات به استان اردبیل تبعید شده است در مسیر سنندج اردبیل دچار سانحه تصادف شد
این فعال صنفی معلمان که به جهت وضعیت خانوادگی ناچار به تردد هفتگی این مسیر طولانی است شب گذشته در حالیکه با ماشین شخصی به طرف اردبیل در حرکت بوده با یک دستگاه اتوبوس تصادف کردهاست و دچار آسیب سطحی از ناحیه صورت شده است.
هیات تخلفات آموزش و پرورش همسو با نهادهای امنیتی احکامی چون اخراج ، بازخرید، تبعید، بازنشستگی اجباری علیه بسیاری از فعالین صنفی صادر کرده است - حکم زندان غلامرضا غلامی کندازی به دوسال کاهش یافت
حکم ۵ سال زندان غلامرضا غلامی کندازی و مجازاتهای تکمیلی چون تبعید به بیرجند و ممنوعیت استفاده از شبکههای اجتماعی و ممنوعیت عضویت در دستهجات بنابر ابلاغیهای که امروز به وکلای ایشان آقایان رزمجویی و صفرنیا ابلاغ شدهاست با رای شعبه ۱ تجدید نظر استان فارس به دو سال زندان تعزیری تقلیل یافت. همچنین مسئولین وعده دادهاند که فردا این فعال صنفی معلمان به مرخصی خواهد آمد .
ما در شورای هماهنگی ضمن ابراز خرسندی از تغییر حکم ظالمانه علیه این فعال صنفی بر آزادی فوری و بی قید شرط ایشان و همه فعالین پای میفشاریم - سلیمان عبدی با تودیع وثیقه از زندان سقز آزاد شد
سلیمان عبدی، عضو انجمن صنفی معلمان سقز و زیویه، امروز یکشنبه بیستم اسفندماه با تودیع وثیقه ششصد میلیون تومانی از زندان سقز آزاد شد.
سلیمان عبدی پیشتر در تیر ماه ١٤٠٢، توسط شعبه ١٠۵ دادگاه کیفری دو شهر سقز به اتهام “اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمع غیرقانونی در آرامستان آیچی” به هشت ماه حبس و ٧٠ ضربه شلاق تعزیری محکوم شده بود.
شورای هماهنگی ضمن استقبال از آزادی سلیمان عبدی، با تبریک به ایشان، خانوادهیشان و جامعهی فرهنگی ایران، امیدوار است که با پایان دادن به روند پروندهسازی و آزادی معلمان در بند روندی عقلایی و قانونی در تصمیمگیریهای کشور ایجاد شود
