جمعه ۱۴ فروردین ۱۴۰۵ | 03 - 04 - 2026

Communist party of iran

گزارش شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران، در مورد محمود بهشتی و سه معلم استان البرز

  • پرونده سازی مجدد برای محمود بهشتی لنگرودی
    آقای بهشتی از اعضای هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران بار دیگر با اتهامات فعالیت تبلیغی علیه نظام و نشر اکاذیب در شعبه ی چهارم دادیاری لنگرود حاضر شده و پس از تفهیم اتهامات فوق با قرار کفالت به مبلغ صد میلیون تومان موقتا آزاد شده‌است
    پرونده سازی جدید در حالی صورت می گیرد که در کمتر از چهارماه پیش این فعال صنفی معلمان با همین اتهامات در دادگاه انقلاب گیلان تبرئه شده بود
    لازم به ذکر است که محمود بهشتی در سال های ۸۳ ، ۸۵ ، ۸۹، ۹۴ و ۱۴۰۰ نیز با اتهامات واهی اجتماع و تبانی ، فعالیت تبلیغی ، توهین به مقامات، نشر اکاذیب و… سالیان متوالی را در بندهای مختلف زندان اوین سپری کرده است.
    پرونده‌سازی‌ علیه فعالین صنفی معلمان در همه دولت‌ها چه اصلاح طلب و چه اصول گرا رویه ثابت حاکمیت بوده‌است و همین امر تاکیدی عینی بر مستقل بودن و عدم وابستگی سیاسی تشکل‌های صنفی معلمان است
    شورای هماهنگی پرونده سازی علیه محمود بهشتی و دیگر فعالین صنفی را محکوم کرده و خواهان مختومه شدن همه پرونده‌‌های است که علیه مطالبه‌گران صنفی و مدنی گشوده شده است
  • آموزش و پرورش البرز حکم انفصال سه معلم استان البرز را صادر کرده است
  • لطف‌اله‌جمشیدی،
  • غلامعلی‌شهریاری
  • ورحمان‌عابدینی
    سه فعال صنفی معلمان البرز با حکم تجدیدنظر تخلفات هر کدام برای یک تا سه ماه انفصال خدمت شده‌اند
    در یک سال گذشته به ویژه آموزش و پرورش در جایگاه یک نهاد امنیتی مستقیما با نشانه رفتن معیشت زندگی فعالین را تحت تاثیر قرار داده‌است
    قطعا چنین احکامی در همین حد و در تعداد معدودی قابلیت اجرایی دارد و از آنجاییکه هیچ اقدام موثری برای تامین مطالبات معلمان برداشته نشده است آموزش و پرورش مجبور می‌شود هزاران حکم بی‌اثر دیگر صادر کند یا احکام قبلی را لغو کند

اشتراک در شبکه های اجتماعی: