گزارش رسانەای شدە از مطالبات مزدی رانندگان ابنیه فنی راه آهن اراک
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

رانندگان ابنیه فنی راه آهن اراک از عدم رسیدگی به مطالبات مزدی چند ماهه خود خود خبر دادند. براساس این گزارش یکی از این کارگران اظهار داشت: « کارگران شاغل در ابنیه فنی راه آهن اراک که تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکاری وظیفه جابجایی کارگران را برعهده دارند، از تاخیر چند ماهه در دریافت حقوق خود خبردادند. پیمانکار بجای عقد قرار داد با خودروهای اجارهای و آژانسها، از کارگرانی که دارای خودروهای شخصی هستند استفاده میکنند.
دستمزد و مزایای کارگرانی که به عنوان راننده کار می کنند، در مقایسه با رانندههایی که از بیرون خدمات میدهند بسیار پایین تر است. از طرفی پیمانکار هر ماه در کنار پرداخت دستمزد کارگران، حقوق راننده را به همراه اجاره بهای خودروها و هزینههای اضافه بابت مخارج خودروها را به رانندهها پرداخت نمیکند.»
این کارگردر ادامه با ابراز نارضایتی از شرایط کار و نحوه پرداخت مطالباتشان گفت:« شرکت پیمانکار توجهی به مطالبات و بهبود وضعیت معیشتی آنها ندارد و از مسئولان شرکت راه آهن و پیمانکار درخواست دارند که شرایط موجود را بهبود داده و مطالباتشان را به صورت کامل و قانونی پرداخت کنند.»
