شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ | 07 - 09 - 2024

Communist party of iran

گزارش رسانه فرانسوی از شبکه ترور جمهوری اسلامی به رهبری قاچاقچی لیونی

پایگاه خبری مدیا پارت فرانسه روز پنجشنبه ۱۵ شهریور در گزارشی مفصل از جزئیات یک شبکه ترور وابسته به جمهوری اسلامی در اروپا پرده برداشت.
این گزارش تحقیقی که به طور مشترک با شبکه همکاری‌های تحقیقاتی اروپا (EIC) تهیه شده است می‌گوید که ایران قصد داشته از طریق یک قاچاقچی ساکن لیون فرانسه شهروندان یهودی در آلمان و فرانسه را به قتل برساند.


اولیویه کریستن، دادستان ملی ضد تروریسم، هشدار داده است که هرچند تهدیدات تروریستی از سوی قدرت‌های خارجی برای چندین دهه دور از ذهن بود، اکنون اما بار دیگر به مسئله‌ای واقعی بدل شده است. یک گزارش منتشره توسط اداره امنیت داخلی فرانسه آورده است که سرویس‌های اطلاعاتی ایران به شیوه ترورهای هدفمند بازگشته‌اند، چیزی که برای حدود بیست سال در اروپا مشاهده نشده بود.
این سند محرمانه می‌گوید که جمهوری اسلامی افراد با سابقه ارتکاب جرم و جنایت را به کار می‌گیرد تا اسرائیلی‌ها، یهودیان و مخالفان حکومت تهران را که به اروپا پناهنده شده‌اند ترور کند.


فرد متهم ۳۴ ساله کهعبدالکریم س. نام دارد، به همراه شریک زندگی‌اش  سابرینا ب. ماه آوریل توسط ماموران اداره امنیت داخلی فرانسه دستگیر شده است. این شخص فرانسوی-الجزایری در ژوئیه سال گذشته پس از گذراندن ده سال حبس از زندان آزاد شده بود. پلیس فرانسه از قبل این فرد را می‌شناخته است، اما وی برای سرویس‌های ضدتروریسم شناخته‌شده نبوده است. عبدالکریم س. مظنون به تدارک برای ارتکاب جرائم سازمان‌یافته و عضویت در یک هسته تروریستی است که از طرف جمهوری اسلامی برای کشتن اسرائیلی‌ها یا یهودیان در آلمان و فرانسه شکل گرفته است.


در گزارشی که دفتر دادستانی ملی ضد تروریسم فرانسه در ماه مه در این خصوص منتشر کرده، و نسخه‌ای از آن به رویت پایگاه مدیا پارت رسیده، آمده است: استفاده جمهوری اسلامی از «نیابتی‌ها» در زمینه جرایم سازمان‌یافته جهت انجام اهداف عملیاتی در خاک اروپا از ویژگی‌های تروریسم دولتی ایران محسوب می‌شود.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: