جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 03 - 05 - 2024

Communist party of iran

گزارش برگزاری کنفرانس تشکیلات آلمان ۱۸ فوریه ۲۰۲۴

کنفرانس تشکیلات آلمان حزب کمونیست ایران در تاریخ 18.02.2024 با حضور اکثر اعضا تشکیل گردید.

کنفرانس با سرود انترناسیونال و یک دقیقه سکوت بیاد جانباختگان راه آزادی و سوسیالیسم و همچنین یاد رفیق افشین ناظمی آغاز بکار خود کرد.

در ابتدا از طرف کنفرانس هیئت رئیسه انتخاب گردید و بعد از آن دبیر کمیته آلمان گزارش کاملی از فعالیت های تشکیلات آلمان در فاصله دو کنفرانس از جمله برگزاری تظاهرات و آکسیون ها در شهرهای مختلف، همکاری با احزاب چپ و کمونیست ایرانی و آلمانی و تشکلهای کارگری، برگزاری جلسات تبادل نظر اعضای تشکيلات در مورد سازمان دادن فعالیت های حزبی، برگزاری مراسم های حزبی و سمینارها و وظایف تشکيلاتی ما در دور آتی ارائه‌ داد.

سپس مسئول مالی کمیته ومسئول پناهندگان در مورد مسئله مالی و فعالیت های مربوط به حوزه پناهجویان به کنفرانس گزارش دادند.

پس از آن شرکت کنندگان در کنفرانس به ارزیابی از فعالیت‌های این دوره کمیته آلمان پرداخته و پیشنهاداتی در رابطه با دستور کار آتی کمیته به کنفرانس ارائه دادند.

رفیق نصرت تیمورزاده عضو کمیته اجرایی حزب سخنرانی کوتاهی در رابطه با روندهای متحول سیاسی موجود در سطح جهان و منطقه ارائه دادند.

او در توضیح شرایط حاکم بر جهان گفت که نظم مسلط جهانی فرو ریخته وهنوز نظم نوینی جانشین آنان نگردیده است. همه آنهائی که با فروپاشی بلوک شرق پایان تاریخ وابدیت سرمایه داری را فریاد میزدند جهان را با مهلک ترین فجایع روبرو ساخته ونشان دادند که پایان تاریخ وعده داده شده از جانب آنان چه حهان هولناکی است. بیش ازهمه اوج این فجایع را در نسل کشی موجود در خاورمیانه توسط دولت آپارتاید اسرائیل علیه مردم فلسطین میبینیم . آنجائیکه تمام ریاکاریهای جهان امپریالیستی غرب در مورد ارزشهای لیبرال دمکراسی رنگ باخته ودر مقابل بشریت مترقی چهره واقعی همه آن ارزشهای دروغینی را که فریاد میزدند به شکل عریانی  به نمایش گذاشت. هیچ زمانی چنین گسستی بین مردم و حاکمین در جوامع سرمایه داری تا این اندازه بوجود نیآمده بود . این بربریت موجود هم خطرات وهم فرصتهای جدیدی را در مقابل همه آن نیروهائی که خواهان جهانی هستند که انسان در مرکز توجه اش قرار گرفته بوجود آورده است.

در خاورمیانه تمام بازیگران ارتجاعی وارد میدان گشته و سیاستهای به غایت ارتجاعی ورقابت های مرگبار خویش را بردوش ملت فلسطین به پیش میبرند. آنچه که آن جا به صحنه میآید بیانگر آن است که چگونه قرباتیان دیروز به قاتلین امروز تبدیل شده اند.

آنچه که مربوط به جامعه ماست، فریاد تغییر و تحول همه جا به گوش میرسد حضور جنبشهای اعتراضی توده ای ، اعتراضات واعتصابات کارگری، معلمان ، زنان ، دانشجویان ، نویسندگان ، فعالین محیط زیست با وجود ماشین سرکویگر وبی رحم رژیم بیان آشکار جامعه ای است که آشکارا میگوید حاضر نیست به این فقر وفلاکیت، به این تبعیض جنسیتی واختناق سیاسی تن در دهد،  اکنون پرسش بر سر رفتن ویا نرفتن رژیم نیست ، بلکه پرسش اساسی چگونه رفتن این رژیم است.و همین امر شرایطی را بوجود آورده است که نمایندگان سیاسی طبقات مختلف با برنامه واستراتژیهای خود به صحنه بیایند. ودر ست در این شرایط عاجلترین چالش در مقابل طبقه کارگر در مقابل کمونیستها وچپ متحزب و چپ اجتماعی موجود در جامعه این است که آیا فرصت این را مییابند که افق خود ر ا که در مقابل افق وبدیل تمام طبقات دیگر ونمایندگان سیاسی آنان قرار گرفته است، به ذهنیت جامعه تبدیل کرده دولت شورائی طبقه کارگر را به مادیت تبدیل کنند.

آنچه که مربوط به حزب ماست با وجود اینکه ازدرون یک انشعاب بیرون آمده ایم ولی در همین فاصله کوتاه نشان داده ایم که ذره ای از تعهد ومسئولیت طبقاتی خود در مقابل جامعه کوتاه نیامده وبا تمام انرژی جهت پاسخ به وظایف پیشارو حرکت میکنیم .ایجاد شورای همکاری نیروهای چپ وکمونیست چه در مقیاس سراسری و چه در مقیاس کردستان بیان کوشش های ماجهت پاسخ دادن به چالشهای پیشاروست.

شرایط متحول جهانی ومنطقه ای همزمان وظایف خطیری در مقابل تشکیلات خارج از کشور حزب میگذارد . پیوند عمیق با احزاب وسازمانها چپ و کمونیست در کشورهای مختلف وحضور در اعتراض بشریت مترقی در مقابل بربریت حاکم برجهان و در عین حال گسترش تشکيلات حزب در خارج از جمله وظایف مرکزی است که در مقابل ما قرار گرفته است.

سپس رفقا در رابطه با سخنرانی رفیق نصرت بحث کردند.

در بخش پایانی، کنفرانس وارد پروسه کاندیداتوری و انتخاب اعضای جدید کمیته آلمان گردید.

کنفرانس ۳ تن از کاندیداها رفقا روژین امینی، آرام فتاحی و دلیر سفیدی را به عنوان کمیته تشکیلات آلمان اتنخاب نمود.

کنفرانس با شور و شوق رفقا در پیشبرد کارهای حزبی به کار خود پایان داد.

با درود فراوان

تشکیلات خارج از کشور حزب کمونیست ایران – کمیته آلمان

19.02.2024

اشتراک در شبکه های اجتماعی: