یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳ | 22 - 09 - 2024

Communist party of iran

گزارش برگزاری مراسم سالروز تاسیس حزب کمونیست ایران- استکهلم

روز شنبه ۲۱-۰۹-۲۰۲۴ مراسم سالروز تاسیس حزب کمونیست ایران در شهر استکهلم برگزار گردید.
در ابتدای مراسم مجری برنامه رفیق لقمان گله داری ضمن خوش آمدگویی به مهمانان، رئوس برنامه را اعلام نمود. مراسم با سرود انترناسیونال، سرود جهانی طبقه کارگر و اعلام یک دقیقه سکوت به یاد جانباختگان راه آزادی ‌سوسیالیسم آغازگردید.


سپس رفیق عباس سماکار، شاعر کمونیست و انقلابی ضمن تبریک سالگرد حزب چند قطعە شعر را بە این مناسبت تقدیم کرد.
بدنبال رفیق جلال محمدنژاد، عضو کمیته مرکزی حزب کمونیست ایران بە ایراد سخنرانی پرداختند. ایشان ضمن ارج نهادن و گرامیداشت یاد عزیز جانباختگان صفوف کومه له و حزب کمونیست ایران و راه آزادی و سوسیالیسم، اشاره نمود که سالگرد تاسیس حزب را در بحبوحه دومین سالگرد جنبش انقلابی ژینا برگزار می کنیم در شرایطی که این خیزش انقلابی تاثیرات دگرگون سازی در جامعه و تغییر توازن قوا به نفع مردم معترض داشته است. جنبشی که در آن زنان نقش پیشتازی داشتە و در ذهنیت جامعە مردسالار تغییرات عمیق ایجاد کردند. در همین رابطه رفیق جلال به اهمیت اعتصاب عمومی در کردستان که نشانە اتحاد و همبستگی و عزم و اراده مردم معترض در کردستان علیه رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی است، اشاره نمود.


سپس رفیق جلال به ضرورت اتحاد و سراسری شدن مبارزات کارگران در بخشهای مختلف تولیدی، بازنشستگان، پرستاران و همه مردم به ستوه آمده از دیکتاتوری و اختناق اشاره نمود. ایشان وجود هزاران رهبر عملی و مبارزین پیشرو و زنان جسوری که نقش چشمگیری در تداوم مبارزات مستمر دارند، را یک سرمایه سیاسی بزرگ در راستای شکل گیری رهبری سراسری انقلاب آتی در ایران دانست. انقلابی که از نظر قطب چپ و سوسیالیست جامعه میبایست یک انقلاب کارگری برای استقرار حاکمیت شورایی و مستقیم کارگران و مردم ستمدیده باشد.
رفیق جلال سخنانش را با تاکید بر  گسترش و تعمیق همکاریهای جریانات چپ و کمونیست برای بازتاب و تاثیرگذاری بر روند تحولات جاری و پیشرفت مبارزات کارگری و آزادیخواهانە در داخل کشور بە اتمام رساند.


بعد از این سخنرانی، رفیق هژیر نینا شاعر انقلابی و کمونیست چند قطعه شعر را ارائە نمود. بدنبال رفیق سیاوش دانشور عضو رهبری حزب کمونیست کارگری- حکمتیست سخنانی را بە این مناسبت و بویژە در رابطە با تاثیرات تشکیل حزب کمونیست ایران در میان زندانیان سیاسی کە در مقطع تاسیس حزب در سیاهچالهای رژیم اسیر و دربند رژیم بودند، ایراد نمود. سپس رفیق محمد کمالی از کادرهای برجسته حزب کمونیست ایران و کومەلە چند قطعه شعر به زبانهای کردی و فارسی دکلمە نمودند.


در پایان مراسم ضمن پذیرایی از مهمانان، مراسم در فضایی پر شور و صمیمی به پایان رسید.
کمیته برگزاری مراسم سالروز حزب ضمن ارج نهادن بە تمامی رفقای حزبی و مهمانان برنامه که در مراسم شرکت داشتند، یاد جانباختگان راه آزادی و سوسیالیسم همچنین همه رفقای جانباخته صفوف حزب کمونیست ایران و کومەلە را گرامی میدارد.
تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست ایران- استکهلم
٢٢ سپتامبر ٢٠٢٤

اشتراک در شبکه های اجتماعی: