گزارش اکسیوس و سیانان، از لو رفتن دو سند درباره حمله تلافیجویانه اسرائیل به ایران
یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳

در پی انتشار دو سند که ادعا شده مربوط به برنامهریزی اسرائیل برای حمله تلافیجویانه به ایران است، وبسایت اکسیوس از نگرانی مقامهای ایالات متحده درباره احتمال یک نقض امنیتی خبر داده و سیانان هم گزارش داده است نهادهای اطلاعاتی آمریکا تحقیقاتی را در این باره آغاز کردهاند.
شبکه سیانان به نقل از سه منبع آگاه گزارش داد که ایالات متحده در حال تحقیق در مورد درز اطلاعات محرمانه این کشور در مورد برنامههای اسرائیل برای حمله تلافیجویانه به ایران است. اکسیوس نیز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که این موضوع «بسیار نگرانکننده» است، اما به باور او، این موضوع بر برنامههای عملیاتی اسرائیل درباره ایران تاثیر نمیگذارد. یک کانال تلگرامی در روزهای اخیر دو سند منتشر کرد و مدعی شد که آنها از پنتاگون درز کردهاند.
به نوشته سیانان، یکی از این اسناد ادعا میکند که توسط آژانس ملی اطلاعات جغرافیایی جمعآوری شده و منبع سند دوم نیز آژانس امنیت ملی آمریکا عنوان شده است. بنابر این گزارش، این اسناد ادعایی تدارکاتی را توصیف میکنند که به نظر میرسد اسرائیل برای حمله به ایران آماده میکند. ایران شامگاه دهم مهرماه برای دومین بار طی شش ماه اخیر حدود ۲۰۰ موشک به سوی اسرائیل شلیک کرد و اسرائیل گفته است پاسخی قاطع به این حمله خواهد داد.
