پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 25 - 04 - 2024

Communist party of iran

گزارش برگزاری سالروز کومەله در استکهلم


روز شنبه دهم ماه فوریه ۲۰۲۴ برابر با بیستم بهمن ماه ۱۴۰۲ مراسم گرامیداشت روز کومەله برگزار گردید.

ابتدا رفيق شيوا توانائى ضمن خوش آمدگویی به حاضرين و سخنی کوتاه در ارتباط با روز كومه له را بيان نمود و روال پیشبرد مراسم را به اطلاع حضار رساندند. سپس مراسم با سرود انترناسیونال سرود جهانی طبقه کارگر شروع شد و به یاد تمامی جانباختگان راه آزادی و سوسیالیزم یک دقیقه سکوت اعلام گردید. سکوت را با خواندن سرود انقلابی از طرف رفیق هنرمند کالی آتشی شکسته شد.

سپس رفیق رئوف پرستار عضو کمیته مرکزی کومەلە و حزب کمونیست ایران به ایراد سخنرانی به این مناسبت پرداختند. به دنبال آن شاعر کمونیست و انقلابی رفیق سلیمان قاسمیانی با خواندن چند قطعه شعر به زبان کردی فضای خاصی به سالن دادند. بعد از یک ساعت استراحت در قسمت دوم مراسم پیام کانون زندانیان سیاسی در تبعید، سازمان راه کارگر، شورای نیروهای چپ و کمونیست در کردستان، حزب کمونیست کارگری ایران -حکمتیست، کمیته کردستان اتحاد سوسیالیستی کارگری، کمیته خارج کشور سازمان فدائیان اقلیت، هسته اقلیت، حزب کمونیست کارگری ایران، سازمان زنان شرق کردستان(کژار) قرائت گردید، بعد از قرائت پیام ها دوباره رفیق سلیمان چند قطعه شعر به زبان فارسی تقدیم حاضرین کردند.

در آخر و در بخش بحث ازاد و اظهار نظر تعدادی از رفقای شرکت کننده در مورد کومله، نقش و جایگاه آن و همچنین وظایف کومله و حزب کمونیست ایران سخنرانی کردند. مراسم با سرود دیگری از جانب رفیق کالی آتشی پایان گرفت.

کمیته برگزاری مراسم روز کومەلە مجددا از تمامی احزاب و سازمانها و رفقای شرکت کننده در مراسم قدردانی می‌کند.

زنده باد آزادی برابری حکومت کارگری

زنده باد سوسیالیزم

زنده باد حزب کمونیست ایران و کومەله

کمیته برگزاری مراسم روز کومه له در استکهلم

دهم فوریه ۲۰۲۴

اشتراک در شبکه های اجتماعی: