جمعه ۱۴ فروردین ۱۴۰۵ | 03 - 04 - 2026

Communist party of iran

گزارشی در مورد وضعیت رضا اقدسی، مصطفی زمانی از فعالین کارگری، اله محمدی ونیلوفر حامدی دو روزنامه نگار

  • رضا اقدسی فعال کارگری به چهار سال حبس تعزیری محکوم شد
    رضا اقدسی فعال کارگری و از کارگران اخراج‌شده ایران خودرو بااتهامات واهی به چهار سال حبس تعزیری محکوم شد. این فعال کارگری سال گذشته همراه با همسرش در اعتراضات ۱٤۰۱ چندین بار احضار و تهدید و بازداشت شدند و از ۲ آبان ۱٤۰۲ با احضار به دادسرا قرار بازداشتش را صادر کردند. رضا اقدسی باوجود بیماری‌هایی که دارد در بند ۴ اوین نگهداری می‌شود و از ابتدایی‌ترین حقوق انسانی خود محروم است. وی متاهل و دارای سه فرزند می‌باشد.
  • مصطفی زمانی، کارگر‌ جوشکار و از فعالین اعتصابات کارگران پروژه‌ای نفت و گاز بازداشت شد
    روز یکشنبه ۲٤ دیماه، مصطفی زمانی، کارگر جوشکار و از فعالین مؤثر اعتصابات سراسری پروژه‌های نفت و گاز توسط مأموران امنیتی در اصفهان بازداشت شد. مصطفی زمانی روز یکشنبه و‌ متعاقب تماس نیروهای امنیتی که خود را پیمانکار معرفی کرده و وی را به پالایشگاه اصفهان برای مذاکره و‌ عقد قرارداد کاری دعوت کرده بودند، پس ازمراجعه توسط نیروهای لباس شخصی ربوده شده و تاکنون هیچیک از اعضای خانواده و نزدیکانش از سرنوشت او اطلاعی در دست ندارند. بر اساس گفته‌های کارگران پروژه‌ای نفت و گاز، مصطفی زمانی سالها در اعتراضات کارگری در منطقه :
  • پارس جنوبی،
  • فولادشهر،
  • ایذه،
  • هفشجان
  • و تجمعات مقابل مجلس و وزارت نفت که منجر به افزایش دستمزد کارگران شد،
    حضور مؤثری داشته است. مصطفی زمانی پیشتر نیز توسط اطلاعات سپاه ایذه بازداشت شده بود. مصطفی زمانی کارگر جوشکار اهل شهرستان ایذه، اخیراً در پروژه‌ی پالایشگاه آبادان واقع در عسلویه مشغول به کار بود.
  • خبرگزاری فارس: آزادی نیست مرخصی است، یک هفته ای بر می گردند
    خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران، روز سه‌شنبه با انتشار خبری به نقل از یک منبع آگاه نوشت: «الهه محمدی و نیلوفر حامدی پریروز به درخواست خودشان با گذاشتن وثیقۀ ۱۰ میلیاردی برای اقدامات درمانی (محمدی برای دندانپزشکی و حامدی برای بیماری زنانه) یک هفته مرخصی دریافت کرده‌اند.» این منبع آگاه تاکید کرد: «آنها پس از پایان مرخصی برای ادامه محکومیت به زندان بازخواهند گشت.» فارس بار دیگر مدعی شده که این ۲ خبرنگار به اتهام همکاری با دولت آمریکا برای براندازی در دادگاه بدوی به ۷ و ۱۰ سال حبس محکوم شده اند.
    علیرغم تکرار این ادعا از سوی خبرگزاری فارس، مدیر عامل خبرگزاری قوه قضائیه روز سە شنبه ٢٦ دی ماه، در توضیحاتی گفت:« اتهام این دو نفر همکاری با دولت متخاصم آمریکا، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران ذکر شده است. اما جاسوس بودن این دو نفر برای دستگاه قضایی احراز نشده است.» خبرگزاری قوه قضائیه همچنین روزسەشنبه ٢٦ دی، اعلام کرد : « به دلیل عدم رعایت حجاب بعد از آزادی از زندان، برای این دو خبرنگار زن پرونده جدید قضایی تشکیل خواهد شد.»

اشتراک در شبکه های اجتماعی: