یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ | 18 - 08 - 2024

Communist party of iran

گزارشی از مطالبات مزدی کارگران شهرداری تهران و کارکنان اداره آب و فاضلاب اندیمشک

کارگران شهرداری تهران از عدم دریافت مطالبات مزدی و بیمه ای خود خبر دادند.
یکی از کارگران ضمن اشاره به ناکافی بودن حقوق دریافتی خود، گفت: « برخی روزها که باید بنا به درخواست پیمانکار زودتر از موعد سرکار باشیم از چند روز قبل به ما اطلاع می‌دهند که به طور مثال فلان روز از ساعت ۵ صبح باید بیایید یا اینکه در برخی ایام، شب‌ها بیشتر می‌ماندیم تا خیابان‌ها را نظافت کنیم.

ضمن اینکه اضافه کار به ما نمی‌دهند ما در تمام روزهای ماه سرکار هستیم. البته گفتند دو روز مرخصی داریم، اما نمی‌دهند اگر مرخصی هم بخواهیم مثلا برای مریضی یا اگر کسی فوت کند باید از قبل بگوییم. شب عید از ساعت ٤ صبح می‌آمدیم تا ٤ بعدازظهر، در واقع ۱۰ الی ۱۲ روز اینطوری آمدیم گفتند ۲ تومان اضافه کار می‌دهند که ندادند. به علاوه، کارگران شهرداری تهران حق بیمه خود را نیز دریافت نمیکنند.»
به گفته یکی دیگراز آنها، : « از یک پیمانکار دیگر نیز شکایت کردیم که تقریبا یکسال سنوات و حق اولاد و… را به ما نداده بود. پرونده ما در یکی از شعب خدمات قضایی در حال بررسی است. این پیمانکار دیگر با ما کار نمی‌کند اما شکایت ما هنوز به نتیجه نرسیده است. یکی از پیمانکاران هم در سال‌های گذشته ۴ ماه بیمه برای ما رد نکرده بود و ما بعد شکایت کردیم یک پیمانکار دیگر هم که آمد دو ماه بیمه ما را رد نکرد و وقتی ما اعتراض کردیم گفت حق بیمه را رد می کنم.»

معوقات مزدی کارکنان اداره آب و فاضلاب اندیمشک

کارگران شاغل در بخش‌های مختلف اداره آب و فاضلاب اندیمشک، دستکم سه ماه دستمزد و سایر مزایا از کارفرمای خود طلبکارند. این کارگران با اشاره به تاخیر در پرداخت بیمه و سنواتشان، عنوان کردند: « عدم پرداخت دستمزد کارگران درحالیست که در اعتراض به بی‌توجهی مسئولان شهرستانی در پیگیری مطالباتمان هفته گذشته سه روز مقابل ساختمان آب و فاضلاب دست به تجمع زدیم.»

اشتراک در شبکه های اجتماعی: