سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ | 18 - 06 - 2024

Communist party of iran

گزارشی از آخرین وضعیت وحید سرخ گل در زندان اوین

وحید سرخ گل زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین علیرغم وضعیت نامناسب جسمانی، با سنگ اندازی مسئولان مربوطه از اعزام به مراکز درمانی خارج از زندان محروم مانده است.
یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروند ضمن تایید این خبربه رسانه خبری گفت : « آقای سرخ گل مدتی است که از مشکلات جسمانی همچون خونریزی از ناحیه گوش، سردرد و تنگی نفس رنج میبرد. علیرغم توصیه رئیس بهداری جهت اعزام این زندانی به مراکز درمانی خارج از زندان، مسئولین حراست با سنگ اندازی، از این امر ممانعت به عمل می آورند.» بر اساس این گزارشات مسئولین مربوطه حتی اجازه نمیدهند که خانواده آقای سرخ گل داروهای مورد نیاز وی را به دست او برسانند. این امر موجب افزایش نگرانی نزدیکان این زندانی شده است.
چندی قبل وحید سرخ گل به همراه فرهاد حافظی سمنانی و میثم غلامی دو زندانی سیاسی دیگر، توسط تعدادی از زندانیان جرائم عمومی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. یک منبع مطلع در این رابطه به هرانا گفته بود که آقای سرخ لازم به ذکر است که، گل چندین ساعت پس از ضرب و شتم، در حالت نیمه هوشیار بسر برده بود.
وحید سرخ گل، شهروند اهل کرمانشاه در تاریخ هجدهم مردادماه سال گذشته، پس از حضور در دادسرای عمومی و انقلاب این شهر بازداشت و در تاریخ هفتم شهریورماه به زندان اوین منتقل شد. در آذرماه سال ۱٤۰۲، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آقای سرخ گل در شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری برگزار شد.
وی چندی بعد از بابت اتهامات توهین به مقدسات، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، فعالیت تبلیغی علیه نظام و تشویق مردم به درگیری و خونریزی مجموعا به شانزده سال حبس محکوم شد. مدتی بعد حکم صادره علیه او توسط دادگاه تجدیدنظر عینا تایید شد.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: