دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ | 24 - 06 - 2024

Communist party of iran

گزارشی از آخرین وضعیت رضوانه احمد خان بیگی در زندان اوین

رضوانه احمد خان بیگی، فعال مدنی در حال تحمل دوران محکومیت خود در زندان اوین است. خانم احمد خان بیگی که اکنون ششمین ماه از دوران بارداری خود را سپری میکند و از بیماری صرع رنج میبرد، از رسیدگی پزشکی مناسب و اعزام به بیمارستان محروم مانده است.
یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی ضمن تایید این خبر خطاب به رسانەها گفت: « خانم احمد خان بیگی از بیماری صرع رنج میبرد و اکنون ششمین ماه از دوران بارداری خود را در زندان سپری میکند، رضوانه تنها یک‌بار در سومین ماه بارداری برای انجام سونوگرافی به بیمارستان منتقل شد و از آن زمان تاکنون، از رسیدگی پزشکی تخصصی محروم مانده است. خانواده این زندانی به شدت نگران سلامت جسمانی خانم احمد خان بیگی و فرزندش هستند و از مسئولان زندان انتظار دارند که شرایط رسیدگی پزشکی مناسب با وضعیت او را برای وی فراهم آورند.»
رضوانه احمدخان بیگی در تاریخ بیست و هفتم شهریورماه ۱٤۰۲، به همراه همسر خود بهفر لاله زاری، زندانی سیاسی سابق، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت شد.
خانم احمد خان بیگی پس از بازداشت به زندان قرچک ورامین انتقال یافت و چندی بعد به زندان اوین منتقل شد. همسرش بهفر لاله زاری نیز به زندان اوین منتقل شد.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: