گزارشی از آخرین وضعیت آقایان محمد زین الدینی و ادهم نارویی، زندانیان سیاسی محکوم به اعدام
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲

آقایان محمد زین الدینی و ادهم نارویی، زندانیان سیاسی محبوس در زندان زاهدان، با حکم اعدام روبرو هستند. اواخر آبان ماه سال جاری، حکم اعدام این زندانیان در دیوان عالی کشور تایید شده است.
این زندانیان سیاسی اواخر سال ۱٤۰۱، توسط شعبه یک دادگاه کیفری زاهدان از بابت اتهام (محاربه از طریق اقدام مسلحانه) به اعدام محکوم شدند. این حکم در تاریخ بیست و نهم آبان ماه سال جاری، توسط دیوان عالی کشور تایید شد.
محمد زین الدینی در مهرماه سال ۱۳۹۹و ادهم نارویی نیز در تاریخ چهارم خردادماه ۱٤۰۰، توسط نیروهای امنیتی در شهر لاشار از توابع شهرستان اسپکه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. این شهروندان پس از اتمام مراحل بازجویی در یکی از بازداشتگاه های امنیتی در زاهدان به زندان این شهر منتقل شدند. اکنون آنها در بند ۹ زندان مذکور نگهداری میشوند.پرونده این دو زندانی سیاسی چندی بعد از شعبه ٦ بازپرسی دادسرای زاهدان در رابطه با کشته شدن سه نیروی امنیتی به شعبه یک دادگاه کیفری استان ارجاع شد.
بر اساس اطلاعات منتشر شده در رسانەهای رسمی، این افراد در زمان برگزاری جلسه دادگاه اتهامات مطروحه علیه خود را رد کردەاند و تایید حکم آنها نیز در زندان به آنها ابلاغ شده است.
یک منبع آگاه نزدیک به خانواده یکی از زندانیان ضمن تایید این خبر اطلاع داده است : «محمد و ادهم بیگناه بوده و اتهامات مطرح شده علیه آنها بیاساس است. پیشتر، در جریان یک درگیری با نیروهای امنیتی در منطقه سیرچاه، چند تن از خویشاوندان محمد کشته شدند که این حادثه منجر به مرگ سه تن از ماموران امنیتی شد. در این درگیری، فردی که به این سه مامور تیراندازی کرده بود، نیز کشته شد. با این حال، این دو نفر که هیچ دخالتی در این ماجرا نداشتهاند، دستگیر شدند.» به گفته این منبع مطلع، خانواده این زندانیان در زمان مراجعه به مراجع قضایی جهت پیگیری وضعیت فرزندانشان با رفتار توهین آمیز رو به رو شده اند.
