جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ | 16 - 08 - 2024

Communist party of iran

گرمای سوزان تابستان و بیرحمی پیمانکاران مفتخور

به گزارش منتشر شده در کانال همکاران شورای اعتراضات کارگران غیر رسمی نفت (ارکان ثالث) طی گزارشی اعتراضی از درگذشت یکی از همکاران در یک شرکت پیمانکاری به واسطه بی مسئولتی مدیریت در قبال جان کارگران و تحمیل کار پر خطر در بی تامینی مطلق در گرمای سوزان تابستانی که بعد از اعتراضات سه شنبه گذشته این همکاران اتفاق افتاد مینویسد: : ” با آمار ورودی درمانگاه های کنگان و عسلویه روزانه چندین کارگر بوسیله آمبولانس به دلیل گرمازدگی شدید به این مراکز درمانی اعزام می‌شوند.

بیهوشی ناشی از گرمازدگی در این روزهای گرم تابستان به مسئله معمول ما کارگران در پارس جنوبی تبدیل شده است و دست کم هرکداممان یکبار آن را تجربه نموده ایم. با اجبار ما به کار، در شرایط سخت و نا ایمن و گرما و رطوبت بالای نود درصد در سایت یک در کنار پتروشیمی ها و در سایت دو پارس جنوبی به دلیل همجواری با کارخانه سیمان کنگان، نه تنها هیچگونه عدالتی مشاهده نمی‌شود، بلکه با وجود این که حقوقمان را نادیده می‌گیرند عملاً نظام برده داری حکمفرما است.


در همین شرایط در روزهای اخیر، اخبار رشوه گیری و فساد در یکی از بخشهای زیر مجموعه منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی، که دیگر یک امر معمول در این ساختار سراسر مافیایی و فاسد است رسانه ای گردید.
اداره کار و اشتغال منطقه ویژه پارس جنوبی، مرجع اصلی رسیدگی کننده به شکایات حقوقی کارگران، بیشتر از آنکه به مطالبات ما کارگران رسیدگی نماید، کانون زد و بند های از بالا با پیمانکاران و معامله های کلان خرید و فروش «نامه اشتغال به کار» است.
این همان ارگان دولتی است که در شرایط عدم تحقق خواسته مان ما را به آن ارجاع میدهند.”


شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت در این اعتراض همکاران ارکان ثالث خود را شریک دانسته و ضمن اعلام تسلیت برای از دست دادن همکارمان به خاطر کار جان کاه در گرمای سخت تابستانی، که هشداری به هما ما است، بر مطالبات اعلام شده خود تاکید میکند. ما خواستار بهبود فوری وضع کمپها، ایجاد امکانات سرمایشی و دستگاههای تهویه مناسب و تعطیل کار در مواقعی که گرمای هواز از حد استاندارد تعیین شده بالاتر میرود با پرداخت حقوق هستیم.

حذف_پیمانکاران

افزایش_دستمزد

کمپین۱۴۱۴ #نه به اعدام #شریفه را ازاد_کنید

https://t.me/shoranaft

اشتراک در شبکه های اجتماعی: