گرامیداشت روز جهانی زن در تجمعات بازنشستگان کرمانشاه و شوش و هفت تپه و کرخه
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲

روز یکشنبه ۲۰ اسفندماه، همانند یکشنبه های گذشته، بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای شوش، اهواز، کرمانشاه و نیز در اراک تجمع کرده و پیگیر مطالباتشان شدند.
بنا بر گزارشات، دولت اقدام به تهاتر بدهیهای دولت به سازمان تأمین اجتماعی با واگذاری باشگاه فرهنگی و ورزشی پرسپولیس گرفته اند. در تجمعات روزیکشنبه ٢٠ اسفند، بازنشستگان با شعارهایی اعتراض شدید خود را به این زد و بندها و دزدی آشکار اعلام داشتند و به سیستم فاسد و چپاول حاکم اعتراض کردند.
- بزرگداشت روز جهانی زن
یک حرکت مهم بازنشستگان در این روز، بزرگداشت روز جهانی زن توسط بازنشستگان کرمانشاه و شوش و هفت تپه و کرخه بود. بازنشستگان تامین اجتماعی در این شهرها در سخنرانی های خود هشت مارس روز جهانی زن را به همه زنان شادباش گفتند و تجمع کنندگان با کف زدن با سخنرانان همراهی کردند. - کرمانشاه
در کرمانشاه یکی از بازنشستگان ضمن اعلام گرامیداشت این روز با تاکید بر لغو ستم و تبعیض جنسیتی علیه زنان و رهایی زن گفت : « جا دارد که علیه همه قوانین موجود علیه زنان معترض باشیم». و صحبت های او با کف زدن جمعیت همراه شد.
در کرمانشاه بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری با هم تجمع داشتند و یکی از بازنشستگان با گفتن اینکه اگر صندوق بازنشستگی خالیست و توان پرداخت حقوق بازنشسته و هزینه درمان رایگان را ندارد، چگونه میتواند پرسپولیس را خریداری کند. - شوش
در شوش بازنشستگان از شهرهای کرخه، هفت تپه و شوش با هم گرد آمده بودند. در این تجمع یکی از آنها خواستهای فوری بازنشستگان را که در پانزده بند بود قرائت کرد و سخنان او با کف زدن جمعیت همراهی شد. بازنشستگان شعار میدادند: - ( لشکری، کشوری، تامین اجتماعی، اتحاد اتحاد)،
- (درمان رایگان، حق مسلم ماست)،
- (گرانی تورم بلای جان مردم)،
- (کشور شده صد پاره، بخور بخور تو کاره) ،
- (ننگ ما ننگ ما مخبر الدنگ ما)،
- (ننگ ما ننگ ما صدا وسیمای ما)،
- (دولت ورشکسته دشمن بازنشسته)،
- (تامینو غارت کردند، ما را بیچاره کردند)،
- (کشور پر درآمد چه بر سر تو آمد)،
- (حقوق بازنشسته فقط واسه یک هفته)
- (مجلس سرسپرده گرونی را آورده)،
- (پرسپولیس را رها کن، فکری به حال ما کن)،
- و (مشکل ما حل نشه یکشنبه ها می آییم).
در این روز همچنین کارگران بازنشسته فولاد در اصفهان در اعتراض به وضعیت بد معیشتی و عدم رسیدگی به خواستههایشان مجدداً مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی فولاد این شهر دست به تجمع زدند. این بازنشستگان شعار میدادند ( بازنشسته به پا خیز علیه ظلم و تبعیض)، و( حاصل کار دولت، غارت جیب ملت.)
