جمعه ۱۴ فروردین ۱۴۰۵ | 03 - 04 - 2026

Communist party of iran

کارکنان و کارگران شاغل در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری و شرکت نفت فلات‌قاره، منطقه سیری مجددا تجمعات اعتراضی خود را از سر گرفتند

روز یکشنبه اول بهمن ماه کارگران ارکان ثالث، نفت و گاز گچساران اعتصاب و تجمعی گسترده برگزار کردند.
کارگران ارکان ثالث شاغل در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با برپایی تجمعی گسترده و با شکوه از حضور در محل کار خود اجتناب نموده، در مقابل ساختمان مدیریت تجمع کردند.
در این تجمع کارگران ارکان ثالث ضمن طرح مطالباتشان تاکید کردند تا پاسخگو نمودن مسؤلین و مدیران نسبت شرایط موجود در نفت و تحقق تمامی مطالباتشان تجمعات هفتگی را برگزار و بر روز و ساعات آن خواهند افزود.
اهم مطالبات همکاران ارکان ثالث :

  • حذف کامل شرکتهای پیمانکاری،
  • بازنگری ، اصلاح و اجرای کامل طرح طبقه بندی مشاغل،
  • تخصیص نفت-گاز کارت و بن کارت،
  • برخورداری از شرایط کار ایمن و شرایط و مزایای رفاهی متناسب با کارشان می‌باشد.
    همچنین روز یکشنبه اول بهمن ماه، کارکنان و کارگران شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری و شرکت نفت فلات‌قاره، منطقه سیری در ادامه روزها، هفته‌ها و ماه‌های متوالی اقدام به برپایی تجمعات اعتراضی کردند.
    اهم مطالبات آنها عبارتند از:
  • برکناری مدیران نالایق
  • حذف کامل سقف‌حقوق
  • حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی
  • عودت کسورات مازاد مالیات
  • اجرای کامل ماده۱۰ و پرداخت بک-پی
  • عدم ادغام و دست‌درازی به صندوق بازنشستگی کارکنان
    باید خاطرنشان کرد که روز شنبه ۳۰ دیماه، در اهواز، کارگران قرارداد موقت صنعت نفت شاغل در شرکت های مناطق نفت خیز جنوب و شرکت ملی حفاری مقابل درب ورودی شرکت دست از کار کشیده و دست به برپایی تجمع اغتراضی زدند. این اجتماع با فراخوان قبلی و تلاش زیاد نیروهای امنیتی و حراست برای ممانعت از تجمع برگزار شد. اما کارگران در گرو۰ های مختلف از درب های فرعی وارد شرکت شدند و مقابل درب اصلی تجمع کردند. کارگران در شعارها تهدید به توقف تولید و اعتصاب در صورت ادامه بی توجهی به خواست هایشان را کردند. این تجمع مورد حمایت کارگران شرکت پیراحفاری قرار گرفت. کارگران قرارداد موقت نفت در دیگر محل های کار نیز تجمع کردند. دیروز همچنین، کارگران پالایشگاه های اول، سوم، پنجم، ششم، هفتم، هشتم، نهم، دهم و دوازدهم پارس جنوبی از ساعت هفت صبح در مقابل درب و محوطه پالایشگاه ها دست به اجتماع زدند. کارگران ارکان ثالث خواهان حذف شرکتهای پیمانکاری، اجرای شیفت کاری ۲ به ۲ (دو هفته کار دو هفته مرخصی)، اجرای کامل طرح طبقه‌بندی مشاغل، بهره مندی از مزایای کارگران رسمی مانند کارتهای نفت-گاز و بن هستند.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: