شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 27 - 04 - 2024

Communist party of iran

پیام کمیته مرکزی کۆمەڵە به مناسبت نوروز و آغاز سال ٣ ١٤٠

مردم مبارز و آزادیخواه کردستان!
 گرمترین درودها و شادباشها را به مناسبت فرارسیدن نوروز و آمدن بهار و آغاز سال نو، نثارتان می کنیم. برای همۀ شما عزیزان سالی سرشار از شادی و کامیابی آرزو داریم. امیدواریم سال تازه سال موفقیت و پیروزی بر حکومت ضد انسانی جمهوری اسلامی باشد. جا دارد به همین مناسبت بار دیگر یاد و خاطرۀ همۀ کودکان، زنان و مردان عزیزی که در جنبش انقلابی ژینا در راه آزادی و رهایی توسط رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی در کف خیابانها به خاک و خون افتادند و یا در زندانها اعدام گردیدند را گرامی بداریم. به خانواده‌های سرفرازشان درود می فرستیم و اطمینان می‌دهیم که یاد و خاطرۀ عزیزِ جگرگوشگان جانباختەشان همیشه جاودان خواهد ماند. 
فرا رسیدن نوروز و سال جدید را به همۀ زندانیان سیاسی در کردستان و سراسر ایران تبریک و شادباش می گوئیم. شما مردم مبارز و آزادیخواه می‌دانید که این عزیزان به جرم دفاع از آزادی و حقوق انسانی خود و هم سرنوشتانشان در بند حکومت اسلامی اسیرند. زندانیان سیاسی بخشی از پیشکسوتان جنبش انقلابی سراسری هستند که در دل توده‌های مردم ستمدیده و محروم جامعه جا گرفته اند. بدون شک دور نیست آن زمان که با پیشروی و پیروزی انقلاب، درِ زندانهای رژیم توسط مردم قیام کننده شکسته خواهد شد، عزیزان زندانی سیاسی را به مثابه قهرمانان آزادی در آغوش خواهیم کشید و آنان با افتخار و گردنی افراشته به کانون گرم خانواده باز خواهند گشت.
مردم مبارز!
استقبال و مشارکت پیشاپیش امسال شما زنان و مردان آزادیخواه و مبارز کردستان از نوروز در ابعاد دهها هزار نفری در شهرها و روستاهای کردستان، دست در دست و شانه به شانۀ هم با رقص و شادی و پایکوبی، با  دور انداختن حجاب اسلامی بسیار شورانگیز بود. این بخشی از نمایش قدرت شما در مقابل رژیم جهل و خرافه و بیانگر تغییر توازن قوا به نفع جبهۀ مبارزات شما مردم در مقابل حکومت اسلامی است. مراسمهای توده‌ای نوروزی حامل پیامهای سیاسی و مبارزاتی بود؛ پیام تداوم جنبش انقلابی تا سرنگونی جمهوری اسلامی را با خود دارد که در شعار “زن زندگی آزادی” و آواز و سرودخوانیهای انقلابی، تبلور یاقته است؛ پیام استقامت و پایداری شما در برابر قوانین پوسیدۀ حکومت اسلامی است که ٤٥ سال است با فریب و نیرنگ و با سرکوب و دیکتاتوری در تلاش است تا خرافه و عزا و نوحه و گریه و زاری را در مقابل شادی و شور و شعف شما به فرهنگ جامعه تحمیل نماید. برگزاری مراسمهای باشکوه نوروزی امسال در کردستان طی سه هفتۀ گذشته و تحت فضای به شدت امنیتی، نشانۀ ناکامی حکومت اسلامی در حاکم ساختن فضای رُعب و وحشت در کردستان است؛ نشانۀ شکست فرهنگ و قوانین قرون وسطایی اسلامی در مقابل فرهنگ پیشرو و مترقی جامعه است.
درهمین مدت، “نه”ی قاطع شما مردم مبارز کردستان به جمهوری اسلامی و خلوت گذاشتن اطراف صندوقهای رأی در نمایش انتخابات، ضربۀ کاری و شکست دیگری برای رهبران و سران رژیم اسلامی بود. شما مردم مبارز بار دیگر اعلام کردید که رأی شما فقط سرنگونی تام و تمام جمهوری اسلامی است. شکست مفتضحانۀ رژیم در مضحکۀ انتخاباتی این دوره از قبل آشکار بود. تا جائی که بسیاری از تشکلهای سیاسی، مدنی، صنفی و هنری در داخل حتی بسیاری از مهره‌های شاخص جمهوری اسلامی از جمله محمد خاتمی نیز در تلاش برای تبَری خود، از رفتن پای صندوق رأی خودداری کردند. چنین نتیجۀ فضاحت باری در مضحکۀ انتخابات، بار دیگر بر عدم مشروعیت حکومت اسلامی از جانب مردم صحه گذاشت.
کارگران توده‌های مردم زحمتکش و ستمدیدۀ کردستان! 
اینک در شرایطی به پایان سال و فرارسیدن نوروز می‌رسیم که بحران اقتصادی رژیم عمیق‌تر شده است.  درحالی که هزینۀ سبد معیشتی یک خانوار از ٣٠ میلیون تومان گذشته و آمار مراکز مالی خود رژیم نرخ  تورم را بالای ٤٠ درصد اعلام کردەاند، دولت ورشکستۀ رئیسی قاتل افزایش ١٨ و ٢٠ درصدی به حداقل دستمزدها را در نظر گرفته است. این امر با توجه افزایش بیش از ٧٠ در صدی قیمت کالاهای حیاتی مورد نیاز روزانه و سقوط بیشتر ارزش ریال ، به معنای دستمزد بیش از چهار مرتبه زیر خط فقر و خالی تر شدن سفرۀ شما خواهد بود. تا کنون رژیم کارگرستیز جمهوری اسلامی هرگونه اعتصاب و اعتراضات به حق شما برای افزایش دستمزدها را با گلوله و زندان و شکنجه پاسخ داده شده است. جمهوری اسلامی می‌خواهد بحران عمیق اقتصادی خود را با دستبرد زدن به جیب و سفرۀ خالی شما کارگران و مردم تهیدست و ستمدیده برطرف نماید. به این ترتیب امسال نیز شما کارگران و تهیدستان جامعه قادر به تأمین یک وعده غذای مناسب بر سر سفرۀ نوروزی نخواهید بود؛ نخواهید توانست امکانات زیستی و تحصیلی و بهداشتی برای جگرگوشەگانتان فراهم کنید؛ در آستانۀ نوروز کودکان شما از داشتن لباس و کفش نو و دیگر امکانات بازی رفاهی محروم و بی بهره هستند.

بدون شک شما نیز از این شرایط نا بسامان مالی که جمهوری اسلامی برای شما و فرزندانتان بوجود آورده است، در رنج و عذاب هستید.
این درحالی است که خامنەای و دیگر رهبران حکومت اسلامی و آقازادەها زندگی فرعونی دارند و با دستبرد زدن به حاصل رنج  و کار شما در رفاه و آسایش به سر می‌برند. در چنین فضایی از دزدی و فساد و رانت خواری، اعتراضات شما به وضعیت فلاکت بار زندگی از سوی رژیم اغتشاش و دسیسۀ دولتهای خارجی نامیده می‌شود؛ اعتراضات معلمان و بازنشستگان شریف به وضعیت وخیم مالی خود نیز به دشمن خارجی نسبت داه می‌شود و بر اساس آن برایشان پروندهای امنیتی تشکیل می‌دهند. اعتراضات دانشجویان و پرستاران را برهم زدن آنچه خود “ثبات و امنیت” ملی می نامند، مورد حمله و یورش قرار می دهند. اما در حقیقت این رهبران و سران حکومت اسلامی هستند که نیروهای سرکوبگر و جاسوسان طلبه و بسیجیان اوباش و مزدورد را به جان مردم انداخته، آسایش، امنیت و حریم خصوصی مردم را لگدمال می کنند. جاسوسی و فیلم گرفتن یک آخوند از مادر مبارزی که هفتۀ گذشته در درمانگاهی در قم روی داد، مصداق بارز ایجاد نا امنی و دخالت در زندگی خصوصی انسانها از جانب  جمهوری اسلامی بود. البته آن نیز به رسوایی دیگری برای حکومت اسلامی تبدیل گردید. 

رفقای مبارز و فعالین و پیشروان سوسیالیست! 
اینک جمهوری اسلامی در بحرانی ترین موقعیت و در بن‌بست کامل قرار دارد. هیچ پاسخی برای مطالبات کارگران و زحمتکشان ندارد. قادر به ایجاد هیچ بهبودی در اوضاعی اقتصادی و معیشتی آنان نیست. افزایش ۷۵ درصدی اعدامها طی سال گذشته و تنگتر کردن بیشتر حلقه مافیای قدرت در نمایش انتخاباتی اخیر به منظور یک‌دست کردن بیشتر، دلیل وحشت و نگرانی آنان از بروز یک برآمد توده‌ای سازمانیافته و سراسری است. اما افزایش اعتصابات کارگری و اعتراضات توده‌ای در این دوره، پیش درآمد بروز برآمد توده‌ای دیگری است که منجربه یک انقلاب اجتماعی و سرنگونی حکومت سرمایەداری جمهوری اسلامی خواهد شد. ایفای نقش رهبری شما در تلاش برای گستراندن هرچه بیشتر افق سوسیالیستی درمیان زنان و مردان کارگر و زحمتکش و تلاش برای سازماندهی کمیتەها و شوراهای محلات و تشکیل سازمانها توده‌ای و طبقاتی در میان آنان، از جمله اقدامات ضروری در جهت رفع ضعفها و کمبودهایی است که تا کنون مانع پیشرفت و پیروزی بوده اند. 
ما بار دیگر فرارسیدن نوروز را به همۀ شما مردم مبارز کردستان و سراسر ایران شادباش می گوئیم و برایتان آرزوی پیروزی نهایی در نبرد علیه حکومت دیکتاتور و سرکوبگر جمهوری اسلامی داریم.

کمیته مرکزی کومەلە – سازمان کردستان حزب کمونیست ایران 
فروردین ١٤٠٣
مارس  ۲۰۲۴

اشتراک در شبکه های اجتماعی: