پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 25 - 04 - 2024

Communist party of iran

پیام کمیته اجرایی سازمان فدائیان (اقلیت) به سیزدهمین کنگره حزب کمونیست ایران


رفقای عزیز!

با درودهای  گرم و کمونیستی به شما شرکت کنندگان در سیزدهمین کنگره حزب کمونیست ایران. قبل از هرچیز برگزاری کنگره حزبی تان را  به شما تبریک گفته و موفقیت شما را برای رسیدن به  اهداف این کنگره  آرزو داریم.


سیزدهمین کنگره حزبی تان در شرایطی برگزار می شود که جهان سرمایه داری با بحران های عدیده ای مواجه است. هم‌اکنون تمام کشورهای سرمایه‌داری جهان به درجات مختلف درگیر یک بحران اقتصادی عمیق‌اند. پیشرفته‌ترین کشورهای سرمایه‌داری جهان همانند دهه ۷۰ قرن بیستم با بحران رکود- تورمی روبه‌رو شده‌اند. حمله نظامی اخیر روسیه به اوکراین و مقابله بلوک امپریالیستی آمریکائی و اروپائی با امپریالیسم روس، تنها یکی از تجلیات بحران سیاسی جهان سرمایه‌داری در اروپاست.


در ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی نیز بحران اقتصادی، بیکاری مزمن، رشد تورم، تداوم سیاست اقتصاد نئولیبرال و کاهش واقعی دستمزدها وضعیتی را برای طبقه کارگر و توده های زحمتکش ایران ایجاد کرده است که آنان به طور روزانه مدام فقیر و فقیرتر می شوند. آنچه اکنون کارگران و توده های زحمتکش و مزد بگیر را چه در مقیاس جهانی و چه در ایران به مبارزه و رو در رویی با نظم موجود کشانده است، همانا استثمار شدید و شرایط غیر قابل تحملی است که جهان سرمایه داری بر کارگران و زحمتکشان تحمیل کرده است. وضعیت وخامت باری که رهایی از آن، بجز با براندازی نظم پوسیده سرمایه داری و جایگزینی آن با نظم سوسیالیستی امکان پذیر نیست.


پوشیده نیست، طبقه کارگر ایران نیز همانند کارگران دیگر کشورهای سرمایه داری برای تحقق کار، نان، آزادی و رهایی از چنگال نظام سرمایه داری و نابودی استثمار و بهره کشی مبارزه می کند. در پی چنین اهدافی است که کارگران ایران طی سال های اخیر بیش از هر زمان دیگری به اعتصاب و مبارزه علنی و رو در رو با طبقه حاکم و نظام سیاسی پاسدار آن روی آورده اند. هم اینک روزی نیست که شاهد اعتصابات و اعتراضات کارگری در مراکز مختلف تولیدی و خدماتی نباشیم. کارگران ایران با کارنامه درخشانی از اعتراضات و اعتصابات روزمره، جمهوری اسلامی و طبقه حاکم را به طور جدی به چالش گرفته و برای رهایی از وضعیت موجود در مقابل جمهوری اسلامی صف آرایی کرده اند. روشن است که در این مبارزه رو در رو کارگران تنها نیستند. همگام با مبارزات کارگری، جنبش اعتراضی معلمان نیز در گستره ای سراسری، برای کسب مطالبات خود به طور پیوسته در کف خیابان ها حضور دارند. بازنشستگان با سازماندهی یکشنبه های اعتراض، بیش از هر زمان دیگری مطالبات خود را فریاد می زنند. زنان، با برخوردای از تجربه ۴۳ سال مبارزه، هم اینک یکی از پیشگامان مبارزه علیه کلیت نظام جمهوری اسلامی هستند. نظامی که سال ها است در بحران های عمیق سیاسی، اقتصادی و اجتماعی غوطه ور است، سیاست هایش در تمام عرصه ها با شکست مواجه شده و تعمیق بحران رکود – تورمی نیز ادامه کاری این رژیم را مختل کرده است. در چنین وضعیتی، همه شواهد حاکی از آن است که جامعه آبستن یک تغییر و تحول بزرگ اجتماعی است.


با این همه، طبقه کارگر ایران به رغم بر پایی اعتصابات و اعتراضاتی که به طور روزانه شاهدش هستیم، کماکان از پراکندگی رنج می برد و فاقد هرگونه تشکیلات سراسری است. امری که بدون دست یابی به آن، گسترش اعتصابات کارگری، سراسری شدن مبارزات توده ای و چشم انداز پیروزی انقلاب اجتماعی در هاله ای از ابهام خواهد بود. چرا که پیروزی انقلاب اجتماعی در گرو سازماندهی و تشکل یابی طبقه کارگر در مقیاس سراسری است. روشن است که تحقق این امر، تنها با تلاش و کوشش مبارزاتی همه احزاب، سازمان ها و نیروهای چپ و کمونیست برای رسیدن به وحدت طبقاتی و سازمان یابی مستقل طبقه کارگر متحقق خواهد شد.


رفقای عزیز!

سازمان فدائیان (اقلیت) بار دیگر برگزاری کنگره حزبی تان را به شما تبریک می گوید. امید به اینکه سیزدهمین کنگره حزبتان با موفقیت پایان یابد و نتایج آن متناسب با شرایط دوران انقلابی حاکم بر ایران گام دیگری برای تقویت و همکاری بیشتر احزاب و سازمان های چپ و کمونیست باشد.  


کمیته اجرایی سازمان فدائیان (اقلیت)

فروردین ۱۴۰۱ – آپریل ۲۰۲۲

اشتراک در شبکه های اجتماعی: