شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ | 17 - 08 - 2024

Communist party of iran

پیام شورای نیروهای چپ ‌و کمونیست در کردستان به کنگره چهاردهم حزب کمونیست ایران.

رفقای گرامی حزب کمونیست ایران ! از جانب خود و شورای نیروهای چپ و کمونیست کنگره چهاردهم حزبتان را بشما شاد باش گفته و امیدواریم کنگره در پیشبرد اهداف حزب کمونیست ایران موفق و پر دستاورد باشد .
رفقا !


کنگره شما در شرایطی برگزار می‌شود که اوضاع جامعه ایران ‌و منطقه و جهان در شرایط حساس ، دشوار و تعیین کنندەای قرار گرفته است .فقر و گرسنگی ، ناامنی و جنگ قدرتهای سرمایه داری و پایمال شدن بدیهی ترین حقوق انسانی، زندگی بشریت امروز را به جهنم تبدیل کرده و آینده مبهم و‌ نگران کنندەای را پیشاروی جامعه بشری قرار داده است . در دو دهه اخیر سیستم سرمایەداری جهانی با بحرانی شدید دست و پنجه نرم کرده و بار بحران‌های مزمن خود را بر دوش کارگران و مردم زحمتکش انداخته است .


اما در جامعه ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ، مردم تشنه آزادی ، برابری و رفاه درگیر یک نبرد سرنوشت ساز با هیولای اسلامی سرمایەداری هستند ، که در چند سال گذشته چندین بار پایه های ارتجاع اسلامی را بلرزه در آوردەاند . در پرتو این مبارزات بی وقفه ‌و بخصوص پس از خیزش ۱۴۰۱ و بمیدان آمدن جنبش های پیشرو و روشن بین اجتماعی ، جنبش کارگری ، جنبش زنان ، معلمان ، بازنشستگان ، دانشجویان ، از یک‌ طرف نور امید در دل جامعه ما دمیده است و از طرف دیگر وظایف خطیری در مقابل قطب چپ و کمونیست قرار گرفته است . برای نجات جامعه از شرایط دهشتناک کنونی ، نگاهها بطرف نقش رهایی بخش طبقه کارگر و نقش آفرینی آن در این شرایط حساس دوخته شده است .


یکسره کردن کار جمهوری اسلامی بحران زده ‌زخم خورده ، وظیفه مبرم طبقه کارگر و حزب و آلترناتیو کمونیستی اوست .
ما یکبار دیگر برگزاری کنگره چهاردهم را به شما شادباش می گوییم و‌ برایتان در پیشبرد وظایف کمونیستی آرزوی موفقیت می کنیم .
شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست در کردستان
۲۵ ژوئیە ٢٠٢٤

اشتراک در شبکه های اجتماعی: