شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ | 17 - 08 - 2024

Communist party of iran

پیام سازمان سوسیالیست‌های کارگری افغانستان به چهاردهمین کنگره‌ی حزب کمونیست ایران!

نخست از همه، سازمان سوسیالیست‌های کارگری افغانستان برپایی چهاردهمین کنگره‌ی حزب کمونیست ایران را صمیمانه شادباش گفته و کنگره‌ی موفقی را برای حزب کمونیست ایران آرزو می‌کند.

رفقا !

کنگره‌ی حزب شما در مقطعی برگزار می‌شود که تقابل میان قطب‌ها و قدرت‌های نظام سرمایه‌داری در منطقه و فرامنطقه، از افغانستان تا اوکراین و از سوریه و عراق تا لیبی و فلسطین زندگی و هستی صدها میلیون انسان را به نیستی و تباهی کشیده است. این سیستم انسان‌ستیز در هیأت جهانی در بخشی از جهان نسل‌کشی و جنایات هولناکی را به‌وسیله‌ی ارتش‌های فاشیستی و تا دندان مسلح و مجهز به‌کار انداخته و در جاهایی همانند افغانستان، ایران و… به‌وسیله‌ی مدیرعامل‌های پروژه‌هایی از جنس قرون‌وسطایی‌شان هم‌چون جمهوری اسلامی در ایران و امارت تروریستی طالبان در افغانستان، حمالت دهشتناک و وحشیانه‌ای را به هر چه برابری، انسانیت، آزادی‌خواهی، کمونیسم و طبقه‌ی کارگر است به‌راه انداخته است.

با وجود این همه توحش سرمایه‌داری علیه برابری‌طلبی در ایران، افغانستان و سراسر دنیا برپایی کنگره‌ی چهاردهم حزب شما، خیزش و اعتراض همه‌روزه‌ی کارگران و جنبش‌های برابری‌طلب از جمله زنان در ایران و ایستادگی و اعتراض زنان در افغانستان، و همه‌ی جهان نشانگر آن است که همه‌ی مردم به‌خصوص کارگران و فرودستان آماده‌اند که برای تأمین یک زندگی انسانی و شایسته بجنگند و با صدای رسا فریاد برآورند که پرچم رهایی بشر را نمی‌توان با هیچ فشار، شکنجه و نسل‌کشی‌ای به‌زیر کشید.

سازمان سوسیالیست‌های کارگری افغانستان ضمن ابراز شادباش دوباره به رفقای حزب کمونیست ایران و همه‌ی شرکت‌کننده‌گان در این کنگره، اعلام می‌دارد که در امر سرنگونی انقلابی جمهوری اسلامی ایران ما در کنار شما و دوشادوش جنبش طبقه‌ی کارگر از هیچ نوع همکاری و همیاری دریغ نخواهیم ورزید. رفقا ما باور داریم که کمونیست‌ها و طبقه‌ی کارگر در افغانستان و ایران، چه امروز و چه در آینده، در پهلو و کنار هم می‌توانند مبارزه‌ی متحدانه را به‌نفع برابری، انسانیت و رهایی از توحش سرمایه در منطقه به سرانجام برسانند.

ما دست شما را برای تحقق این امر شریف صمیمانه و رفیقانه می‌فشاریم و کنگره‌ای پر از دست‌آورد برای حزب کمونیست ایران آرزو می‌کنیم.

زنده باد سوسیالیسم!
زنده باد همبستگی جهانی طبقه‌ی کارگر!

شورای مرکزی سازمان سوسیالیست‌های کارگری افغانستان

۲۸ سرطان/ تیر ۱۴۰۳؛ ۱۸ جوالی ۲۰۲۴

اشتراک در شبکه های اجتماعی: