سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 23 - 04 - 2024

Communist party of iran

پلنوم پنجم کمیته مرکزی حزب کمونیست ایران برگزار شد!

پلنوم پنجم کمیته مرکزی حزب کمونیست ایران منتخب کنگره سیزدهم در روزهای شنبه و یکشنبه ۱۱ و ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ برابر با ۲ و ۳ ماه سپتامبر ۲۰۲۳ برگزار شد. نشست وسیع اعضای کمیته مرکزی که در چهلمین سالروز تأسیس حزب کمونیست ایران و در آستانه اولین سالروز جنبش انقلابی ژینا برگزار شد، با سرود انترناسیونال و یک دقیقه سکوت برای گرامیداشت یاد جانباختگان صفوف حزب کمونیست ایران و کومه له و کلیه جانباختگان راه آزادی و سوسیالیسم و جنبش انقلابی ژینا کار خود را آغاز کرد. این نشست بعد از دو روز جلسات فشرده به کار خود پایان داد. در این پلنوم اعضای کمیته مرکزی کومه له و کمیته تشکیلات خارج از کشور حزب نیز به عنوان ناظر شرکت داشتند. در این پلنوم پیش نویس بیانیه سیاسی به مناسبت سالروز جنبش انقلابی ژینا که طی آن به ارزیابی از این جنبش انقلابی و چه باید کردهای حزب کمونیست ایران پرداخته شده است با دقت مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید. این بیانیه بزودی منتشر می گردد.


نشست کمیته مرکزی حزب بعد از تصویب بیانیه سیاسی پلنوم به مناسبت سالروز جنبش انقلابی ژینا گزارش عملکرد ارگانهای مختلف حزب، کمیته تشکیلات شهرها، کمیته تشکیلات خارج از کشور، شورای تلویزیون حزب کمونیست ایران و کومه له، کمیته اداره سایت ها و شبکه های اجتماعی حزب، نشریه جهان امروز، کمیته روابط بین المللی، کمیسیون مالی، کمیسیون آموزش، کمیته رهبری کومه له (سازمان کردستان حزب کمونیست ایران) و کمیته اجرائی حزب  را استماع و مورد نقد و بررسی قرار داد. پلنوم کمیته مرکزی در ادامه ارگانهای مختلف فعالیت حزب را تقویت و تجدید سازمان کرد. پلنوم همچنین تاریخ برگزاری کنگره چهاردهم حزب در سال ۱۴۰۳ را تعیین کرد.


پلنوم پنجم کمیته مرکزی منتخب کنگره سیزدهم حزب کمونیست ایران در بخش پایانی کار خود، به منظور هدایت فعالیت های سیاسی و تشکیلاتی حزب در فاصله دو پلنوم، از میان اعضای کمیته مرکزی حزب که در لیست کاندیداها قرار گرفته بودند، یازده نفر از رفقا: هلمت احمدیان، رئوف پرستار، نصرت تیمورزاده، شمسی خرمی، ناصر زمانی، حسن شمسی، رحیم عزیزپور، آرام فرج اللهی، صلاح مازوجی، جلال محمد نژاد و صدیقه محمدی را به عنوان اعضای کمیته اجرائی حزب انتخاب کرد.


کمیته اجرائی حزب کمونیست ایران

۱۴ شهریور ۱۴۰۲

۵ سپتامبر ۲۰۲۳

اشتراک در شبکه های اجتماعی: