جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ | 13 - 09 - 2024

Communist party of iran

پدر مهسا امینی خواهان برگزاری مراسم دومین سالگرد جان باختن دخترش شد

امجد امینی، پدر مهسا- ژینا امینی، در پیامی گفت که اگر حکومت ایران محدودیت‌های سال گذشته را ایجاد نکند، با توجه به تماس‌ها و درخواست‌های زیاد مردم، مراسم سالگرد در روز یکشنبه ۲۵ شهریور برگزار خواهد شد.


آقای امینی ، با اشاره به محدودیت‌هایی که حکومت ایران در سال گذشته برای برگزاری مراسم سالگرد فرزندش ایجاد کرد، گفت: ما، مانند هر خانواده داغدیده ایرانی دوست داریم و حق داریم مراسم سنتی سالگرد را برای عزیز از دست‌رفته‌ برگزار کنیم و مردم با آزادی تمام بر سر مزار او بیایند . مقام‌های جمهوری اسلامی سال گذشته برای برگزاری مراسم ممانعت بعمل آوردند، و تمامی مسیرهای منتهی به آرامستان آیچی را که آرامگاه مهسا در آنجا قرار دارد، مسدود کردند و با باز کردن آب سد چراغ‌ویس تلاش کردند تا همه راه‌های ارتباطی فرعی و اصلی به آرامستان را ببندند.


مهسا ژینا امینی، دختر ۲۲ ساله اهل سقز، در شهریور ۱۴۰۱ به همراه خانواده خود به تهران سفر کرده بود که توسط “گشت ارشاد”، دستگیر شد و سه روز بعد، در ۲۵ شهریور، رسانه‌های حکومتی اعلام کردند که او در بیمارستان کسری تهران جان باخته است.
خاکسپاری پیکر مهسا در ۲۶ شهریور که با حضور گسترده مردم و سردادن شعارهایی علیه حکومت و همچنین شعار زن، زندگی، آزادی و اعتصاب عمومیدر شهرهای کردستان همراه بود، که به‌سرعت به گسترده‌ترین اعتراضات سراسری علیه جمهوری اسلامی تبدیل شد. 

اشتراک در شبکه های اجتماعی: