شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ | 17 - 08 - 2024

Communist party of iran

پاسخ ما به مهلت سه ماهه!

در تلاشهای سازمان پرستاری و مسئولین وزارت بهداشت برای پایان دادن به اعتراضات و اعتصابات پرستاران،صحبت از تعیین مهلت سه ماهه برای پیگیری مطالبات پرستاران و کادر درمان شده است. در حالیکه بسیاری از مطالبات ما قابل پیگیری فوری میباشد و احتیاج به سه ماه فرصت ندارد. ما از این دست وعده ها کم نشنیدیم که تنها در برابر مبارزات پیگیر ما وعده های نامشخص داده شده و بعد دوباره جوابی ندیدیم.


چرا سه ماه فرصت؟
در حالیکه میتوانند فورا طی ابلاغ رسمی تمام نیروهای اخراج شده دوره کرونا را به کار بازگردانند و نیروهای شرکتی به وضعیت رسمی تغییر کنند تا کمبود فاحش پرستار و فشار مضاعف بر پرستاران شاغل را کم کرد.
چرا سه ماه فرصت؟
در حالیکه میتوانند فورا ابلاغ کنند که اضافه کاری اجباری متوقف شده ، مبلغ حق الزحمه هر یک ساعت اضافه کار پرسنل پرستاری اعم از کمک بهیار، بهیار و پرستار، فارغ از نوع رابطه سازمانی با دانشگاهها(رسمی، پیمانی، قراردادی، طرحی، شرکتی و ….)، را به هر ساعت حداقل ۱۰۰ هزار تومان افزایش دهند

چرا سه ما فرصت؟
در حالیکه میتوانند فورا اعلام کنند مبالغ ناچیز حقوق اضافه کار ما از مالیات معاف گردد و مبالغ معوقات اضافه کاری ما پرداخت شود. معوقاتی که همان مبلغ ناچیز اضافه کار ۲۰ هزار تومانی را هم پرداخت نکردند.

و بسیاری از مطالبات ما که احتیاج به مهلت سه ماهه ندارد.

برخی از دانشگاههای علوم پزشکی از جمله شیراز در یک اقدام مضحک، پرداختی به برخی پرسنل که به زعم خود شناسایی کرده است را قطع کرده اند.
دانشگاهها باید فورا این رویه را اصلاح نمایند
ما پرستاران هر گونه برخورد انضباطی و قهری از سوی حراست و هیات تخلفات و مجموعه دانشگاه و همچنین برخوردهای امنیتی و قضایی در نتیجه این اعتصابات را با همکاران پرستاری خود برنمی تابیم.
همچنین به موارد ذیل تاکید میکنیم:

🔴 امتیاز و نحوه ی محاسبه آیتم فوق العاده سختی شرایط کار، در احکام حقوقی بایستی به گونه ای تغییر یابد که هر پرسنل پرستاری حداقل ۴ برابر میزان کنونی دریافت نماید.

🔴 تغییر در روش اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری که هم اکنون به شکل بسیار مضحکی در حال اجراست. این قانون بایستی به گونه ای تغییر یابد که دریافتی هر پرسنل پرستاری حداقل ۴ برابر دریافتی کنونی باشد.

🔴قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور با ۲۰ سال سابقه و ۳۰ روز حقوق جهت پرستاران بدون شرط سنی و پرداخت ما به التفاوت درخواستی بیمه ها از سوی دانشگاه با درخواست پرسنل پرستاری و موافقت بدون قید و شرط دانشگاه به طور کامل و بدون قید و شرط اجرا گردد.

مسئولینی که تلاش میکنند صف اتحاد مبارزات ما را در هم بشکنند، باید حسن نیت خود را ابتدا در عمل نشان دهند بعد از ما توقع بازگشت به کار داشته باشند.
تا زمانیکه هیچ حسن نیتی از سوی مسولین و مقامات نسبت به پرستاران دیده نشود، مبارزات ما ادامه خواهد داشت.
اتحاد و اعتراض سراسری رمز پیروزی ست
.
شورای هماهنگی اعتراضات پرستاران
۲۶مرداد ۱۴۰۳

✊وعده زیاد شنیدیم ،جوابی هم ندیدیم
✊ما که نماد صبریم، صبرمون به سر رسیده!

✊ اصلاح تعرفه‌گذاری و ثبت خدمات پرستاری به نام پرستاران

✊ حذف اضافه‌کار اجباری و تصحیح حق‌الزحمه‌ی مربوط به اضافه‌کاری.

✊پرستار داد بزن حقتو فریاد بزن
✊نه به اضافه کاری اجباری

✊«وعده وعید کافیه سفره ما خالیه»
✊تعرفه ما کجاست توی جیب شماهاست

✊پرستار میمیرد ذلت نمیپذیرد
✊با کرونا جنگیدیم حمایتی ندیدیم
✊پرستار داد بزن حقتو فریاد بزن
✊اضافه کار ۱۵_۲۰ تومان است، نمیخواهیم

پرستاریم_معترضیم

کمپین سراسری پیگیری مطالبات پرستاران

https://t.me/shoraparastar/22

@shoraparastar

اشتراک در شبکه های اجتماعی: