شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 04 - 05 - 2024

Communist party of iran

وکیل سامان یاسین، رپر زندانی: موکلم بیمار است و از آزادی‌اش جلوگیری می‌کنند

وکیل سامان یاسین (صیدی) خبر داد با اینکه این رپر معترض اهل کرمانشاه مشمول قانون عدم تحمل حبس می‌شود، مسئولان با کارشکنی، مانع از آزادی او از زندان قزلحصار کرج شده‌اند. یاسین از بازداشت‌شدگان خیزش انقلابی است که ۱۸ ماه گذشته را در زندان به‌سر برده است.
رامین صفرنیا روز جمعه ۱۴ اردیبهشت در ایکس نوشت روز پنج‌شنبه از شعبه‌های ۲۸ و ۱۵ دادگاه انقلاب پیگیر پرونده سامان یاسین شده تا اجازه ورود به پرونده را داشته باشد اما اعلام کرده‌اند اجازه ندارد و باید موضوع را در دیوان عالی کشور پیگیری کند.
صفرنیا اضافه کرد با توجه به گزارش بیمارستان رازی تهران که به زندان قزلحصار ارسال شده، بیماری‌های موکلش مشهود است و باید پرونده پزشکی‌اش به پزشکی قانونی ارجاع شود.
این وکیل دادگستری گفت یاسین تلفنی خبر داد در روز دادگاهش، قاضی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اعلام کرده هنوز گزارشی مبنی بر اعلام‌ نظر پزشک متخصص برای دادگاه انقلاب ارسال نشده است و نمی‌تواند پرونده را برای صدور گواهی عدم تحمل حبس و آزادی، به پزشکی قانونی ارجاع دهد.
یاسین که بیش از ۱۸ ماه است در بازداشت موقت به‌سر می‌برد، روز دوم اردیبهشت امسال با حکم دادگاه انقلاب تهران به پنج سال حبس و تبعید به یکی از شهرهای استان کرمان محکوم شد. وکیل یاسین خبر داد پزشک زندان به او گفته است با این گزارش مشمول عدم تحمل حبس می‌شود.
سامان یاسین آبان‌ ۱۴۰۱ از سوی دادگاه انقلاب تهران با اتهاماتی از جمله محاربه، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم و اقدام علیه امنیت ملی محاکمه و به اعدام محکوم شد.
حکم او مدتی بعد در دیوان عالی کشور نقض و پرونده‌اش برای بررسی مجدد به دادگاه انقلاب ارجاع داده شد.
این خواننده رپ روز ۱۰ مهر ۱۴۰۱ به دست نیروهای امنیتی بازداشت شد و در یک سال و نیم گذشته، به صورت بلاتکلیف در زندان‌های تهران بزرگ، اوین، رجایی‌شهر و قزلحصار زندانی بوده است.
او در دوره بازجویی به شدت شکنجه شده تا به داشتن سلاح اعتراف کند.
بازجویان در جریان بازجویی، یاسین را تهدید کرده‌اند اگر به آنچه آن‌ها می‌خواهند اعتراف نکند، اعضای خانواده‌اش را بازداشت خواهند کرد.
پس از آن در آبان ۱۴۰۲، احمدرضا حائری، زندانی سیاسی در نامه‌ای از زندان قزلحصار کرج، با روایت جزییاتی از شکنجه و اعدام مصنوعی سامان یاسین، نسبت به وضعیت سلامتی این رپر زندانی هشدار داد.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: