سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 23 - 04 - 2024

Communist party of iran

وعده وعید دروغین مدیریت شرکت واحد به کارکنان بابت مطالبات معوقه

بنا به گزارش سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، یکی از مطالبات معوق کارکنان شرکت واحد که سال هاست پرداخت نشده طرح طبقه بندی مشاغل میباشد و عدم پرداخت این مطالبه انگیزه کاری را از تمام پرسنل علی الخصوص رانندگان گرفته و آنان‌ را به نوعی نسبت به محیط کار بی انگیزه وسرخورده کرده تا جایی که برخی از رانندگان قراردادی تصمیم به انفصال خدمت گرفتند و دیگر هیچ امیدی به آینده کاری خود ندارند و صحبت های مدیرعامل را در فضای مجازی دروغی بیش نمی‌دانند.
بدنبال پیگیری و‌ گفتگوی تلفنی جمعی از رانندگان شرکت واحد با مدیریت شرکت، که در کانال واحد آنلاین نیز منتشر شد، و رانندگان مطالبات معوق خود از جمله مسکن، طرح طبقه بندی مشاغل و سایر مطالبات را طرح‌کردند و مدیریت در این نشست تاکید کرد که طرح طبقه بندی مشاغل صد در صد در پایان سال اجرایی می‌شود و «رانندگان طعم شیرین این طرح را حتما خواهند چشید»؛ در خصوص مسکن و سایر مطالبات هم وعده هایی دادند ولی با اتمام سال و گذشت یک ماه از سال جدید هیچیک از وعده های داده شده مدیریت اجرایی نشده و تنها ماحصل این وعده ها برای کارکنان فقط ناامیدی و سرخوردگی از محیط کاربعد از چندین سال خدمت صادقانه بود.
مدیریت شرکت و تیم بی تخصص و بی تجربه ایشان به خاطر اینکه از ملاقات با رانندگان حق طلب و مطالبه گر به دورباشند یک دژ محکمی اطراف دفتر خود کشیده اند تا از منظر رانندگان پیگیر مخفی بمانند چرا که به خوبی می‌دانند پاسخ قانع کننده ای برای این همه عدم کارائی و بی تجربگی خودشان ندارند. آنها باید علم این را داشته باشند که اداره کردن سیستم حمل و نقل عمومی و ارتقاع انگیزه شغلی رانندگان و سایر کارگران نیاز به تجربه و احساس مسئولیت کردن نسبت به پرسنل اللخصوص مطالبات ایشان را دارد، نه اینکه با ریاکاری و دروغ پردازی سعی در عدم پرداخت مطالبات را داشته باشند.
اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در کارگاهایی که بالای ۵۰ نفر نیرو دارند مطابق قانون کار اجباری میباشد و قانون کارصراحتا به این موضوع در ماده ۴۸ ، ۴۹ و ۵۰ اشاره کرده و کارفرماها را مجاب کرده که حتما بندهای فوق قانون کار رادر کارگاه ها به اجراء بگذارند. ولی مدیریت شرکت واحد و شهردار تهران با بی اعتنایی و اهمیت ندادن به همین قوانین ابتدایی کار آشکارا حق قانونی پرسنل زحمتکش شرکت‌واحد را زیر پا میگذارند.
سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه به مدیریت و همچنین شهردار هشدار می‌دهد که هر چه زودتر به فکر پرداخت مطالبات معوق رانندگان و سایر کارگران باشند و همچنین تاکید می‌کند که در صورت عدم اجرای مطالبات معوقه حق اعتراض و اعتصاب مطابق قوانین‌ موجود و‌ همچنین مقاوله نامه‌های بین‌المللی کار برای رانندگان و‌ کلیه‌ پرسنل شرکت محفوظ می باشد.
چاره کارگران وحدت و تشکیلات است.
سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

اشتراک در شبکه های اجتماعی: