شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۵ | 04 - 04 - 2026

Communist party of iran

وزیر نفت: حذف کارت‌های سوخت جایگاه‌داران ؛ محدویت بنزینی تا ۱۰ روز آینده

در پی تلاش دولت برای کاهش مصرف بنزین و کنترل ناترازی، وزیر نفت روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرد که تا ۱۰ روز آینده سوخت‌گیری فقط از طریق کارت‌های سوخت شخصی انجام خواهد شد؛ اظهارنظری که به معنای حذف کارت سوخت جایگاه‌داران و محدودیت در عرضه سوخت است.
به گزارش خبرگزاری دولتی ‌ایرنا، جواد اوجی تاکید کرده که مصرف بنزین در ایام نوروز به نسبت سال گذشته حدود ۷ میلیون لیتر رشد داشته و ما بر اساس قانون و بودجه ۱۴۰۳ وزارت نفت مکلفیم که در سال جدید ۹۵ درصد عملیات سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی انجام شود.
وزیر نفت جمهوری اسلامی اعلام کرده که از یک هفته تا ۱۰ روز آینده، فرآیند سوخت‌گیری تنها از طریق کارت‌های سوخت شخصی انجام خواهد شد.
در مورد اشاره مقام‌ها و برخی از نمایندگان مجلس به لزوم جراحی اقتصادی، شماری از کارشناسان گفته‌اند که هر گونه دستکاری در قیمت بنزین منجر به تشدید فشارهای اقتصادی و برهم خوردن مناسبات سیاسی و اجتماعی در ایران خواهد شد.
افزایش قیمت بنزین در دوره ریاست جمهوری حسن روحانی در آبان ۹۸ اعتراضات گسترده‌ای را در ایران به همراه داشت. جمهوری اسلامی در واکنش به این اعتراضات گسترده، اقدام به سرکوب معترضان کرد.
در این ارتباط، خبرگزاری رویترز روز دوم دی ۹۸، از کشته شدن حدود ۱۵۰۰ نفر در اعتراضات خبر داد و به نقل از سه منبع نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی نوشت که خامنه‌ای به مقامات دولتی و امنیتی دستور داده بود برای متوقف کردن اعتراضات هر کاری لازم است انجام دهند.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: