شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۵ | 04 - 04 - 2026

Communist party of iran

وریشه مرادی زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین به اعتصاب خود پایان داد

بر اساس اطلاعات دریافتی از رسانەهای حقوق بشر، روز سە شنبه ٨ آبانماه، وریشه مرادی در که بیستمین روز از اعتصاب خود بسر میبرد، به اعتصاب غذای خود پایان داد. این زندانی سیاسی از تاریخ ۱۹ مهرماه، در اعتراض به بلاتکلیفی خود، همچنین محرومیت از ملاقات با خانواده و وکیل که از اواسط اردیبهشت ماه سال جاری به دستور قاضی ابوالقاسم صلواتی، صادر شده و افزایش احکام اعدام در ایران، دست به اعتصاب غذا زده بود.


لازم به ذکر است، وریشه مرادی در تاریخ ۱۰ مردادماه ۱٤۰۲، توسط نیروهای امنیتی در حومه سنندج بازداشت شد. وی نهایتا در تاریخ ۵ دی ماه ۱٤۰۲، با اتمام مراحل بازجویی از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به بند زنان این زندان منتقل شد.
در تاریخ ۲۷ خردادماه سال جاری، اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وریشه مرادی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی، از بابت اتهاماتی از جمله عضویت در یکی از گروه های اپوزیسیون مخالف نظام و بغی برگزار شد.
وریشه مرادی اخیرا در یک پرونده قضایی مشترک با چهار زندانی دیگر که در زندان علیه آنها گشوده شد، توسط دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی قدس تهران به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد. درگیری با مامور و تمرد، اتهامی است که خانم مرادی در این پرونده با آن مواجه شده است.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: