جمعه ۹ شهریور ۱۴۰۳ | 30 - 08 - 2024

Communist party of iran

همزمان با سخنان پزشکیان برای بازگردان استادان اخراجی، یک استاد در دانشگاه امیرکبیر اخراج شد

همزمان با ادعای مسعود پزشکیان درباره زمینه‌سازی بازگشت استادان و دانشجویان اخراجی، محمود ممتازپور، استاد دانشگاه امیرکبیر و از حامیان معترضان، از این دانشگاه اخراج شد.


به گزارش کانال تلگرامی خبرنامه امیرکبیر، اخراج محمود ممتازپور، استادیار دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر، به دنبال پرونده سازی مشترک حراست این دانشگاه و وزارت اطلاعات انجام شده است. به گزارش خبرنامه امیرکبیر، این استاد اخراجی در حال حاضر با پرونده‌ای تازه در مرکز حراست وزارت علوم و اداره‌کل اطلاعات استان تهران مواجه است. این خبرنامه تاکید کرد که مسئولان دانشگاه امیرکبیر به بهانه اتمام موعد ۱۰ ساله او و عدم تبدیل وضعیت قراردادی به رسمی آزمایشی، از تمدید قرارداد این استاد خودداری کرده‌اند.


مسعود پزشکیان، رئیس دولت چهاردهم جمهوری اسلامی ایران، روز پنج‌شنبه ۸ شهریور از حسین سیمایی صراف، وزیر جدید علوم، خواست که با بازنگری در وضعیت استادان و دانشجویان اخراج شده، زمینه بازگرداندن آنها را فراهم کند. روزنامه اعتماد روز ۲۲ شهریور سال گذشته از اخراج یا تعلیق دست کم ۱۱۰ استاد از دانشگاه‌ها خبر داده و نوشته بود این استادان یا از مخالفان انتخاب ابراهیم رئیسی بوده‌اند و یا از اعتراضات سال ۱۴۰۱ در ایران حمایت کرده‌اند. مسعود پزشکیان پیشتر اذعان کرده بود که پس از انقلاب بهمن سال ۵۷ از مسئولان پاکسازی در دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها بوده است . 

اشتراک در شبکه های اجتماعی: