یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ | 25 - 08 - 2024

Communist party of iran

همزمان با حمله شدید به جنوب لبنان، وزیر دفاع اسرائیل در سراسر کشور( وضعیت ویژه) اعلام کرد

ارتش اسرائیل بامداد یکشنبه چهارم شهریور اعلام کرد : « این حمله را پس از آن آغاز کرد که از قصد حزب‌الله برای حمله گسترده موشکی و راکتی به سمت این کشور اطلاع یافت.»


بلافاصله پس از بیانیه ارتش اسرائیل، گروه حزب‌الله لبنان اعلام کرد که : « در پاسخ اولیه به کشته شدن فؤاد شکر، فرمانده ارشد نظامی این گروه، با تعداد زیادی پهپاد به سمت اسرائیل حمله کرده است.» این گروه وابسته به جمهوری اسلامی دقایقی بعد اعلام کرد که «مرحله اول» پاسخ انجام شد. حزب‌الله همچنین ادعا کرده است که «بیش از ۳۲۰ موشک و پهپاد» به سمت شمال اسرائیل شلیک کرد و «۱۱ سایت نظامی» را هدف قرار داد. دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل، بامداد یکشنبه ٤ شهریور گفت : « سکوهای پرتاب موشک که حزب‌الله به سوی تل آویو نشانه‌گیری کرده بود منهدم شده است.اسرائیل در آستانه یک “هفته مهم” است.»


به گفته رادیو ارتش اسرائیل، شماری از موشک‌های حزب‌الله به سوی فرودگاه بن‌گوریون آماده پرتاب شده بود.
همچنین به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، اسرائیل در حمله پیشگیرانه خود پرتابگرهایی را هدف قرار داد که قرار بود ساعت پنج بامداد به تل‌آویو موشک شلیک کنند. فرودگاه بن‌گوریون در نزدیکی تل‌آویو چند ساعت در بامداد یکشنبه ٤ شهریور، بسته بود اما ساعت هفت صبح به وقت محلی اعلام کرد پروازها را از سرمی‌گیرد و مسافران باید پیش از پرواز نسبت به انجام آن اطمینان یابند.


ییسرائل کاتس، وزیر خارجه اسرائیل، بامداد یکشنبه در پیامی به همتایان خود در کشورهای جهان نوشت که حمایت از اسرائیل در این وضعیت اهمیت دارد.او تاکید کرد که حمله اسرائیل پس از آگاهی قطعی از حملات قریب‌الوقوع گروه حزب‌الله آغاز شد.
در همین حال یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، در سراسر جبهه داخلی و تمام نقاط این کشور «وضعیت ویژه» اعلام کرد. وی همچنین گفت که با همتای آمریکایی خود، لوید آستین، صحبت کرده و او را در جریان حمله در لبنان قرار داده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، این دستور به ارتش اسرائیل اختیاراتی در ایجاد مقررات ویژه در داخل این کشور می‌دهد.
کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، تحولات در اسرائیل و لبنان را به دقت زیر نظر دارد و همچنان از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت می‌کند.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: