جمعه ۹ شهریور ۱۴۰۳ | 30 - 08 - 2024

Communist party of iran

هشدار اسرائیل درباره شکل‌گیری جبهه مورد حمایت جمهوری اسلامی در کرانه باختری

همزمان با افزایش تنش‌ها در کرانه باختری و به دنبال کشته شدن یک فرمانده جهاد اسلامی در حمله اسرائیل، یسرائیل کاتز، وزیر امور خارجه اسرائیل، بار دیگر خواستار مقابله با تلاش‌های بی‌ثبات‌‌کننده حکومت ایران در این منطقه شد.


کاتز روز پنجشنبه ۸ شهریور با انتشار پستی در رسانه ایکس گفت جمهوری اسلامی ایران از طریق واحدهای ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که سرگرم قاچاق سلاح، تامین مالی، و مدیریت سازمان‌های تروریستی هستند، در تلاش برای ایجاد یک جبهه تروریستی شرقی علیه اسرائیل است. به گفته او، واحدهای سپاه پاسداران در مرحله نخست با قاچاق سلاح به پادشاهی اردن «عمدتا از طریق مرز سوریه» تلاش می‌کنند این کشور را بی‌ثبات کنند و مرز اسرائیل و اردن را از وضعیت آرام کنونی به سوی بی‌ثباتی و تنش سوق دهند.


وزیر امور خارجه اسرائیل افزود این سلاح‌ها سپس به کرانه باختری به‌ویژه اردوگاه‌های آوارگان قاچاق می‌شود.
به گفته کاتز، در کرانه باختری یک زیرساخت تروریستی ایرانی-حماس همانند الگوی غزه، لبنان، یمن، و عراق در حال شکل‌گیری است و تشکیلات خودگردان فلسطینی قادر به رویارویی با این تهدید وجودی علیه خود نیست.
او همچنین خواستار تقویت پادشاهی اردن از سوی ایالات متحده آمریکا و کشورهای غربی به منظور مقابله با خرابکاری‌های حکومت ایران و توانمند شدن اردن برای دفاع از مرزهایش شد.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: