چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 15 - 05 - 2024

Communist party of iran

هرگونه حادثه آفرینی به هدف تشدید اختلافات درونی در کومه له و حزب کمونیست ایران ……


روزبه کوراغلی

هرگونه حادثه آفرینی به هدف تشدید اختلافات درونی در کو مه له و حزب کمونیست ایران اقدامی است خطرناک، بی مسئولانه، خلاف اصول و مبانی سیاسی و تشکیلاتی و شائبه برانگیز در افکار عمومی خصوصا بین زحمتکشان تحت ستم و استثمار خلق کُرد.

بی تردید مسئولیت هر رخداد ناگوار منتج از چنین برخوردهایی بر عهده آن جریان فکریست که از ابتدای بروز اختلافات تلاش کرده روابط و مناسبات درونی را از بالا کنترل و با حذف جناح مخالف و نایده گرفتن مسئولیت و حقوق آنها در اتخاذ تصمیمات و حضور در ارگانهای حزبی مسیر اختلافات را به نقطه خطرناک کنونی سوق دهد.

اینکه در رویکرد به موضوع اختلافات، زبان سیاسی و روابط و مناسبات تشکیلاتی تعطیل و زبان تهدید و اعمال زور و تحریکات خصمانه بر شرایط حاکم می شود، بارزترین نشان ناتوانی سیاسی است که حتی توان تشخیص موقعیت ها و فرق بین همسنگر با دشمن را ندارد.  

با قاطعیت باید گفت اقدامات “مسئول” دبیرخانه کو مه له و گزارشی که از جریان سفر همتشکیلاتی هایش طرح نموده است کاملا بی مسئولانه، تحریک کننده و خطرناک است. اینکه عضوی دستور میدهد اعضای رهبری حق ورود به اردوگاه را ندارد، و باید در خارج اردوگاه و داخل شهر مستقر شوند، با توجه به حضور تروریست های رژیم جمهوری اسلامی در منطقه با کدام منطق امنیتی چنین دستوری صادر می شود، فقط باید ایشان و کسانی که چنین دستوری را بر وی منتقل نموده اند، توضیح دهند.

پرواضح است هیج آگاه سیاسیِ مسئولیت پذیر نمی تواند با این نوع برخوردها توافق داشته باشد. توضیح: بنا به حساسیت موضوع در شرایط حاضر از ورود به تحلیل همه جانبه خودداری می کنم. اما از آنجا که سال پیش رئوس نظراتم را در این ارتباط طرح کرده بودم، کماکان معتقدم اگر اراده ای برای حل اختلافات وجود داشته باشد، می توان در همان چهارچوب از این بحران خطرناک عبور کرد. و اضافه کنم من هرگز تعلق تشکیلاتی به کو مه له و حزب کمونیست ایران نداشته و ندارم، اعلام موضع من صرفا ناشی از احساس مسئولیت است.

روزبه کوراغلی

یازدهم ژانویه

 ادامه ی طرح نظرات نسبت به مسائل کومله و حزب کمونیست

روزبه کواغلی

باید تاکید کنم: «هر اقدامی که بتواند، وحدت تشکیلاتی را با برسمیت شناختن حق ابراز آزاد اراء و نظرات هر دو جناح و پذیرش مبارزه سیاسی و ایدئولوژیک در بستر مناسبات رفیقانه ی درون تشکیلاتی را تضمین کند، نمی تواند مورد تایید و پشتیبانی نیروی مترقی، چپ ها و کمونیست ها قرار نگیرد.»   حصول شرایط فوق مستلزم یکسری گام های عملی است. که بتواند حس اعتماد و روحیه ی همکاری و وحدت درون تشکیلاتی را مجددا بر اعضاء حاکم نماید. – اقدام به لغو کلیه ی احکام اخراج هائیکه نشات گرفته از این اختلافات است.


– حق استفاده برابر از کلیه امکانات کومله و حزب برای طرح نظرات هر دو جناح

– تن دادن به آیین نامه های درونی و اساسنامه

– ایجاد شرایط دمکراتیک در ادامه ی پیشبرد وظایف حزبی

– معتبر بودن تمامی مصوبات مورد اختلاف تا تصمیم نهائی کنگره وسیع مواردی هستند که شرایط ادامه کار را ممکن خواهد نمود.


و باز تاکید از من: مسائل سیاسی را باید بروش های سیاسی حل کرد. داوری بشیوه  “خانه های انصاف” برخورد مسئولانه به مسائل سیاسی نیست.

شاد و پیروز باشید

روزبه کواغلی

 ۲۹ ژانویه ۲۰۲۱

اشتراک در شبکه های اجتماعی: