چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 24 - 04 - 2024

Communist party of iran

نایمنی محیط کار:کشته شدن 8 کارگر مهاجر و کولبر در تهران ، نوسود و بانه

آتش‌سوزی در استراحتگاه کارگران یک پروژه ساختمانی در حال ساخت در شرق تهران هفت کشته و مصدوم به جای گذاشت. جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران گفت: در یک پروژه در حال ساخت، چندین اتاقک ۱۲ متری که محل استراحت کارگران بود در یکی از این اتاقک‌ها که حدوداً ۱۰ متر بوده، حریق رخ داد و شش کارگر جان خود را از دست دادند. به گفته او تمام کارگران مصدوم و جان باخته غیرایرانی بودند. علت این حادثه انفجار کپسول گاز در یکی از اتاقک‌های استراحت کارگران و آتش‌سوزی اعلام شد. این حادثه ظهر جمعه ۳۰ فروردین رخ داد. هنوز مشخص نیست کارگرانی که سخنگوی آتش‌نشانی تهران آنها را غیرایرانی خواند، تبعه کدام کشور بودند. 
قتل یک کولبر در ته‌ته، مفقود شدن یک کولبر در بانه
در ادامه تیرانداز مرگبار نیروهای مرزی به سوی کولبران در نوار مرزی کردستان ایران و اقلیم کردستان عراق، شامگاه ۲۹ فروردین در نتیجه شلیک نیروهای هنگ مرزی مریوان یک کولبر به نام سیوان دست‌افکن در ارتفاعات کوهستانی ته‌ته هورامان ، جان خود را از دست داد. 
گزارش دیگری حاکی است که از دوشنبه ۲۷ فروردین ،  به دنبال تیراندازی ماموران مرزبانی ایران به گروهی از کولبران در نوار مرزی بانه محمد رحیمی مفقود شده است. تا شامگاه روز چهارشنبه 29 فروردین، و پس از ۴۸ ساعت جستجو هنوز اطلاعی از وضعیت سلامت و سرنوشت محمد رحیمی، حاصل نشده است. جستجو برای یافتن او ادامه دارد . 

اشتراک در شبکه های اجتماعی: