چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ | 19 - 06 - 2024

Communist party of iran

نامه دوم تشکل های مستقل به کارگران همه کشورها و اعتراض به سازمان جهانی کار (ILO).

♦️ در این اجلاس کارگران ایران نماینده ای ندارند. 

نه وابستگان به جمهوری اسلامی ؛ نه تشکل سازانی که بر فراز توده های کارگر در خارج از کشور سودای نمایندگی کارگران را در سر می پرورند ؛ هیچکدام نماینده واقعی کارگران ایران نیستند. 


یکصد و دوازدهمین کنفرانس سازمان جهانی کار بین 3 تا 14 ژوئن 2024 در ژنو برگزار می‌شود. کارگران ایران به دلیل سرکوب ها و  محرومیت ها که حاکمیت اسلامی بر علیه آنها  اعمال می کند، از هیچ حقی از جمله حق تشکل و انتخاب نمایندگان واقعی خود بر خوردار نیستند. در تمام حیات ۴۵ ساله جمهوری اسلامی هرگونه تلاش برای ایجاد تشکل های مستقل و تغییر در شرایط سخت کار و زندگی با سرکوب و زندان مواجه شده اند. در همین راستا سازمان جهانی کار نیز به رغم منشور و مقرراتی که تحت عنوان قوانین بنیادین کار نام برده می شود، لیکن به منافع کارگران ایران وقعی نگذاشته و همچون همدست و یاریگر جمهوری اسلامی، تشکل های حکومتی مانند خانه کارگر و شوراهای اسلامی کار و نمایندگان دست چین آنها را در جایگاه نمایندگان واقعی کارگران پذیرفته و با این عمل ضد کارگری، موجب اعتبار بخشیدن به دشمنان کارگران شده است. از اینرو ما کارگران و تشکل های مستقل کارگری و بازنشستگان خواهان طرد نمایندگان جمهوری اسلامی از سازمان جهانی کار ( ILO) و ابقای نمایندگان واقعی و مستقل کارگران در این سازمان هستیم.

✔️ ما خواهان آزادی فوری و بی قید کارگران زندانی و تمامی زندانیان سیاسی.

✔️ حق تشکل، اعتراض، اعتصاب، امنیت شغلی.

✔️ لغو خصوصی سازی، قراردادهای موقت، برچیدن شرکت های پیمانکاری تأمین نیروی کار.

✔️ کاهش سن بازنشستگی، افزایش دستمزدها، کاهش ساعات کار.

✔️ منع تبعیض بر علیه کارگران مهاجر در ایران.

✔️  منع تبعیض جنسیتی و برابری مزد و مزایای شغلی زنان و مردان کارگر.

✔️ منع کار کودکان کودکان، تأمین معیشت و

رفاه اجتماعی، بهداشت و درمان و آموزش رایگان. 

✔️ لغو فوری دستگیری، زندان، شکنجه و اعدام هستیم.


کارگران برای تحقق این خواست ها راهی جز مبارزه متشکل و سازماندهی تشکل توده ای خود ندارند. کارگران ایران نیازمند همبستگی و حمایت زنان و مردان کارگر در سطح بین المللی  می باشند. 


زنده باد همبستگی جهانی کارگران و سپاس از تلاش همکاران در آکسیون ۷ ژوئن که روبروی محل اجلاس سازمان جهانی کار در ژنو، در اعتراض به حضور هیئت ضد کارگری اعزامی از ایران، تجمع بر پا کرده اند. دست آنها را به گرمی می فشاریم. 

۱۲ خرداد ماه ۱۴۰۳


سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

گروه اتحاد بازنشستگان 

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری 

کارگران بازنشسته خوزستان


شنبه دوازدهم خرداد ۱۴۰۳ 

اشتراک در شبکه های اجتماعی: