پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | 28 - 03 - 2024

Communist party of iran

موج ششم کرونا پس از مراسم های محرم و اربعین


ابراهیم رئیسی روز شنبه اول آبان ماه در جلسه “ستاد ملی مقابله با کرونا” ضمن هشدار نسبت به شیوع موج جدید کرونا به خاطر عدم رعایت دستورالعملهای بهداشتی از جانب شهروندان گفت: ” اقناع افکار عمومی در موفقیت مقابله با کرونا یک ضرورت است. علاوه بر او یکی از اعضای کیمسیون بهداشت مجلس رژیم نیز در بارۀ وقوع پیک ششم کرونا اعلام نمود : “متأسفانه می ‌بینیم در برخی نقاط کشور به دلیل عدم رعایت پروتوکل های بهداشتی، افزایش ۱۰۰ درصدی بستری شدن بیماران در مراکز درمانی اتفاق افتاده است.” رئیسی و دیگر کارگزاران رژیم اسلامی با بیان چنین اظهاراتی می‌ خواهند درماندگی و عدم احساس مسئولیت حکومت اسلامی نسبت به گسترش شیوع  ویروس کرونا را توجیه نمایند. آنان آگاهانه و فریبکارانه مردم را مقصر گسترش شیوع کرونا معرفی می کنند و اینکه ابراهیم رئیسی می گوید ضروری است رژیم مردم را قانع کند که به مقابله با کرونا برخیزند، تجاهُلی بیش نیست.


اعتراف به افزایش ۱۰۰ درصدی بستری بیماران جدید مبتلا شده به کووید ۱۹ در دو سه هفتۀ گذشته و بالا رفتن دوباره مرگ و میر بر اثر آن به این معنا است که موج ششم این بیماری در ایران به راه افتاده است. اما مقصر و عامل اصلی آن نه مردم بلکه خود سران و کاربدستان جمهوری اسلامی هستند. زیرا در شرایطی که در دو سال گذشته روزانه صدها نفر در ایران به خاطر عدم وجود امکانات پزشکی جان باخته اند و روزانه هزاران نفر به این بیماری مبتلا می‌ شوند، و درحالی که علیرغم هشدارهای مکرر و جدی متخصصین و مراکز پزشکی در رابطه با ضرورت جلوگیری از برگزاری مراسمها و تجمعات و راهپیمایی مذهبی، مسئولان حکومتی و نهادهای روحانیت فریبکارانه مردم را به برگزاری مراسم های خرافی سوگواری، سینه زنی و قَمه زنی محرم، عاشورا، اربعین و نمازهای جمعه و غیره تشویق می کنند. تا جائی که حتی مقامات جمهوری اسلامی با دولت عراق نیز بر سر ورود تعداد هرچه بیشتری برای راهپیمایی به کربلا به چانه زنی می پردازند. بنا براین طبیعی خواهد بود که با چنین اقدامات و به کار انداختن دستگاه های تبلیغ و اختصاص بودجه زیادی به چنین مراسم خرافی می خواهند مردم را به تجمع و مشغول کردن به آنها تشویق کنند و در نتیجه ویروس کرونا نیز وسیعأ در میان مردم شیوع پیدا کند.


در این رابطه هفتۀ گذشته، رئیس کمیته مطالعات راهبردی وزارت بهداشت رژیم با ابراز نگرانی از توقف روند کاهشیِ ابتلا به کرونا، نسبت به پیامدهای موج ششم پس از مراسم و سفرهای ماه محرم هشدار داد. اما برای سران و کارگزاران جمهوری اسلامی و دستگاه ارتجاعی روحانیت اهمیتی ندارد که تا کنون صدها هزار نفر از مردم ایران جان باخته اند و یا تعداد بیشتر هم از بین بروند. رهبران مذهبی در سیستم ولایت فقیه ارزش و حقی برای انسان‌ها برسمیت نمی شناسند. آنچه برای آنها اهمیت دارد برگزاری چنین مراسم هایی برای به میدان آوردن مردم و تحریک احساسات مذهبی آنان در خدمت سر پا نگهداشتن رژیم دزدان و غارتگران است. بی دلیل نیست مهره‌ های حاکمیت و دستگاه روحانیت رژیم در برپایی مراسم محرم و بازگشایی نمازهای جمعه و دیگر مراسم ارتجاعی مذهبی عجله و اصرار می ورزند.


از سوی دیگر دستگاههای امنیتی و سرکوبگر جمهوری اسلامی با برخورد امنیتی به این پاندمی خطرناک خانمان برانداز، از ارائه آمارهای واقعی چه در رابطه با تعداد جانباختگان و چه در رابطه با ورود واکسن، تعداد واکسن شدگان و کمبود امکانات پزشکی خودداری می‌کنند. کارگزاران رژیم اسلامی با بگیر و ببند کسانی که در این مورد  هم به مردم اطلاع رسانی می کنند و بی‌ توجهی و نا توانی رژیم در مقابله با کرونا را برملا می سازند، می‌خواهند ابعاد وسیع این فاجعۀ انسانی را کتمان نمایند. پاندمی کرونا برای مافیای اقتصادی سپاه پاسداران فرصتی دیگر ایجاد کرده تا واردات دارو و واکسن را نیز در قبضه خود گرفته و از رانت آن نیز میلیونها دلار از پول مردم را به جیب زنند. تا جائی که اینک تأمین هزینه‌های سنگین تهیه دارو و مداوای این بیماری به ویژه برای خانوادۀ کارگران و مردم زحمتکش غیر ممکن شده است.


در چنین شرایطی ابراهیم رئیسی قاتل یک ماه قبل همانند سلف دروغگوی خود روحانی، در توجیه رفع اِعمال محدودیتها و برای فریب افکار عمومی بی شرمانه از به حد نصاب رسیدن میزان واکسینه شدن مردم یعنی ۷۰ درصد در جامعه سخن می‌گوید. این درحالی است که حتی بنا به آمارهای مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت رژیم نیز طی هفت ماهی که از شروع واکسیناسیون در ایران گذشته تنها ۱۵ میلیون و ۲۲۰ هزار نفر به طور کامل واکسینه شده‌اند. این عدد نه ۷۰ درصد بلکه کمتر از ۱۸ درصد کل جمعیت ایران را شامل می شود. از سوی دیگر روز شنبه اول آبان همان منبع اعلام نمود که  “تعداد شهرهای قرمز شده کرونا در این چند روز از شش شهر به  ۱۶ شهر و تعداد شهرستانهای نارنجی رنگی نیز به ۱۱۹ افزایش یافته است”.


واقعیت این است که تا کنون مقامات رژیم اسلامی در مقابل این پاندمی مرگبار جهانی نیز همانند دیگر سونامی های سیل و زلزله و آتش سوزی نتوانسته اند اقدامی جدی به عمل آورند؛ در ابتدای شیوع ویروس کرونا با اهداف سیاسی ماهها شیوع آنرا در ایران پرده پوشی کردند؛ تحت بهانۀ تحریمها بودجه کافی به خرید واکسن و ملزومات پزشکی برای پیشگیری و معالجه بیماران اختصاص ندادند؛ با بیانات متناقض و ضد انسانی ماهها ورود واکسن خارجی به کشور را ممنوع اعلام کردند و به این ترتیب مردم ایران را با چنین تلفات و ضایعات سنگینی روبرو کردند. در مدت دو سالی که از این بحران می ‌گذرد بیش از پیش برای توده های مردم ایران روشن شده است که این نظام فاسد حتی فاقد صلاحیت و توانایی کنترل بحران کرونا نیز می باشد.


سخن روز شبکه تلویزیون حزب کمونیست ایران و کومه له

https://alternative-shorai.tv

اشتراک در شبکه های اجتماعی: